عیسی مالمیر از افتتاح ۴ درمانگاه در هفته بسیج و ۱۲ درمانگاه دیگر تا دهه فجر امسال در کشور خبر داد و گفت: با بهره برداری این درمانگاه ها مجموع تعداد مراکز درمانی این موسسه به ۵۷ می رسد.

 افتتاح ۱۶ درمانگاه به مناسبت هفته بسیج و دهه فجر

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، عیسی مالمیر مدیر عامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت چهل سالگی بسیج برگزار شد در تشریح این خبرافزود: هفدهم و هجدم  آذر ماه جاری با حضور سردار سلیمانی و رئیس سازمان بسیج ۴ درمانگاه در شهرهای بردسکن، نی‌ریز، مشهد و یاخچیان تبریز افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به این که توسعه و ایجاد فضاهای درمانی  توسط موسسه درمان بسیجیان از سال ۷۴ شروع شده است، افزود:  در حال حاضر  ۱۲۲ هزار مترمربع فضای درمانی در سطح کشورداریم که عمدتاً در مناطق محروم کشور واقع شده اند.

وی با بیان این که  ۱۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در مراکز درمانی موسسه یاد شده مشغول به کار هستند، گفت: ارائه خدمات درمانی، بیمه ای و تعامل با مراکز درمانی  غیروابسته از جمله اهداف این مؤسسه است. ضمن اینکه جامعه هدف ما بسیجیان و محرومان جامعه هستند. در واقع اولویت های اول  و دوم این موسسه بسیجیان و خانواده آنها و همچنین مردم محروم می باشند که  البته در این مسیر با کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و آستان قدس رضوی تعامل داریم.

مالمیر از ارائه ۱۵۸ هزار خدمت به بسیجیان و مردم محروم در هفته بسیج خبر داد و گفت: این خدمات در قالب مراکز درمانی مستقر و گروه‌های جهادی ارائه می شود.  

وی  سپس به خدمات ارائه شده به بسیجیان در حوزه بیمه اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات در این بخش جامع بوده و سالانه بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر خانوار تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان در حوزه جهادی ، گفت: بیش از ۷۰۰ تیم پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون طراحی کرده‌ایم  که به مناطق جغرافیایی ثابت جهت پیگیری روند درمان مراجعه کنند.

وی با اشاره به ارائه خدمات تیم‌های جهادی درمانی بسیجیان در حوادث سیل و زلزله  گفت :‌ صندوق مددکاری مرکز مهر شفا وابسته به  مؤسسه درمان بسیجیان، به  بسیجیانی که در تأمین هزینه‌های درمانی مشکل دارند تا سقف یک میلیون تومان تسهیلات بلاعوض  و همچنین تا سقف ۱۰ میلیون تومان وام  می پردازد.

به گفته وی موسسه یاد شده با هدف حمایت از زوج‌های نابارور بسیجی  اجرای طرحی به نام  رویش امید را  آغاز کرده که بر اساس آن  هر بسیجی و افراد مناطق محرومی که در خصوص ناباروری مشکلاتی داشته باشند به مرکز درمان ناباروری شهید صدوقی یزد ، مرکز  درمانی رویان در تهران، مرکز جهاد دانشگاهی کرمانشاه و مرکز ناباروری میلاد مشهد ارجاع می دهد. ضمن این که تا سقف دو میلیون تومان به زوج‌های نابارور بسیجی کمک می‌شود که از سال ۹۵  تا کنون ۶ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفته و بیش از ۳۰۰ زوج نیز صاحب فرزند شده‌اند. 

وی در همین زمینه افزود: در تلاش هستیم در آینده سقف کمک به بسیجیان در قالب طرح رویش امید را تا ۳ میلیون تومان افزایش دهیم .

وی در ادامه عدالت در سلامت را مطالبه عمومی جامعه خواند و گفت: این مهم محقق نمی شود مگر با فراهم بودن و در دسترس بودن خدمات در سراسر کشور که در حال حاضر در خیلی از مناطق سطح  این دو شاخص در کمترین حد قرار دارد. بر این اساس

اجرای برنامه‌ای با عنوان «خدمت بی‌منت»‌ به مردم مناطق محروم در دستور کار این موسسه قرار گرفته  است.

همچنین در ادامه این نشست خبری حسینعلی طوسی مدیر مرکز مهر شفای مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان نیز به تشریح  ارائه خدمات بیمه‌ای به بسیجیان پرداخت و گفت:  از  سال ۸۴ طی تفاهم‌نامه سازمان بسیج و سازمان تأمین اجتماعی بسیجیان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند به طوری که میانگین سالانه ۱۱۵۰۰ نفر بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند. 

وی با اشاره به این که بسیجیان برای بیمه شدن  ۲۷ درصد حداقل دستمزد سالانه را پرداخت می کنند، افزود: یعنی هر بسیجی با پرداخت ۴۲۳ هزار تومان در هر ماه بیمه تأمین اجتماعی می‌شود که تفاوت بیمه شدن از طریق  این موسسه با بیمه مشاغل آزاد حدود ۷۰ هزار تومان است .ضمن اینکه بسیجیان  به جزء از بیمه بیکاری، بحث بارداری و دستمزد ایام بیماری از همه مزایای تأمین اجتماعی شامل مستمری، از کار افتادگی، بازنشستگی، هزینه‌های پزشکی، مستمری بازماندگان و حوادث برخوردار می‌شوند.. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.