بحران سیاسی موجود در فلسطین اشغالی و مشکلاتی که رژیم صهیونیستی را در بن‌بســت جدیدی قرار داده، این رژیم کودککش را در مرحله تعیینکنندهای وارد کرده؛ مرحلهای که بیانگر ناتوانی عبور از بحران ایجاد شــده است.

جعفر قناد باشی، کارشناس سیاست خارجی/

حران سیاسی موجود در فلسطین اشغالی و مشکلاتی که رژیم صهیونیستی را در بن‌بســت جدیدی قرار داده، این رژیم کودککش را در مرحله تعیینکنندهای وارد کرده؛ مرحلهای که بیانگر ناتوانی عبور از بحران ایجاد شــده است.

تظاهرات بزرگ انجام شده علیه نتانیاهو نشان داد جامعه صهیونیستی درصدد فراهم کردن زمینه های برکناری او است. بحران سیاســی موجود و افزودن پروند ههای فســاد آقای نتانیاهو بیانگر شکست سیاسی این رژیم غاصب است؛ با وجود برگزاری انتخابات و تجدید مجدد انتخابات هنوز نتانیاهو قادر به بستن کابینه نیست و در عرصه قضایی اتهامات سنگین نمای دیگری از فساد در سران رژیم صهیونیستی را به تصویر کشیده است.

 دادستان کل رژیم صهیونیستی در سه پرونده بزرگ نتانیاهو را به فساد؛ رشوه خواری، کلاهبرداری، خیانت در امانت و نقض ســوگند متهم کرده که هریک از موارد اتهامی اشاره شده، میتواند زمینه های زندانی شدن و برکناری او را فراهم کند. این نخستین بار است که نتانیاهو در سمت نخست وزیری، با چنین اتهاماتی روبه رو میشود؛ اتهاماتی که نتانیاهو پاسخی برای آن ندارد و سنگینی آن میتواند زمینه های حذف او را رقم زند.

 برگزاری جلسات جدیدی توسط حزب لیکود بیانگر آن است که اعضای این حزب به این نتیجه رسیده اند اتهامات آقای نتانیاهو از یکسو و شکست های سیاسی مکرر، رژیم صهیونیستی را به قهقرا می برد؛ قطعاً تلاش های رژیم صهیونیستی برای عبور از چنین بحرانی همانند دست و پا زدن در باتلاق و به عمق بیشتری از بحران رفتن است؛ بنابراین حزب لیکود درصدد است تا فرد دیگری را به جای نتانیاهو معرفی کند.

 با وجود تالشهای آقای نتانیاهو و رقبا هیچیک قادر به تشکیل ائتلافی با احزاب در فلسطین اشغالی نشدند؛ چراکه کوچکترین احزاب نیز حاضر به همکاری و ائتلاف با نتانیاهو نشدند؛ میتوان گفت نتانیاهو با حدود یک دهه نخست وزیری، ناکامی های تلخی را تجربه میکند و این ناکامی ها به کل رژیم صهیونیســتی تعمیم پیداکرده اســت؛ چراکه اصلی ترین رقیب او در تشکیل کابینه موفق نبوده و رقیبی نتوانسته به کابینه راه پیدا کند.

 نشــانه های موجود بیانگر بروز اختلاف های شــدید در جامعه صهیونیستی است؛ اختلافاتــی که این رژیم را درگیر بحران های بزرگی کرده که عبور از آن برای رژیم صهیونیســتی حیاتی اســت. عدم عبور از این بحران برای رژیم غاصب به معنای فروپاشــی جدی است؛ موضوعی که تحلیلگران پیش از بروز این مسائل پیش بینی کردند.

قطعاً میتوان گفت با توجه به نشانه های سیاسی موجود در رژیم صهیونیستی روند فروپاشی نظام سیاسی این رژیم منحوس کلید خورده و سران صهیونیستی در بنبست ناگشودنی قرارگرفته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.