نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: چه کسی گفته من مخالف دوچرخه سواری بانوان بودم. من خودم پیشنهاد دوچرخه سواری بانوان را داده ام که پیست ها و جایگاه های مخصوص دوچرخه سواری بانوان ایجاد شود.

با ساخت و سازهای اطراف حرم مخالفم/پیشنهاد دوچرخه سواری بانوان را خودم دادم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهد ظهر امروز همزمان با روز دانشجو و در جمع فعالان دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به آیه ای از سوره مبارکه اسراء در خصوص برکت دادن و حرمت دادن مسجد الاقصی و اطراف آن، تاکید کرد: مسجدالاقصی در مشهد ما امام رضا(ع) است و حرمت اطراف آن باید رعایت شود.

وی با تاکید بر اینکه ساخت و سازهای اطراف حرم باید مطابق با قداست حرم مطهر امام رضا(ع) باشد، تصریح کرد: من با ساختمان های بلند اطراف حرم مخالفت کردم اما عده ای آمدند و کار خود را کردند. آیت الله رئیسی هم مخالف این مساله بود و هست.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: حرف ما با میراث فرهنگی در این است که زیارت با گردشگری فرق می کند که بخواهد پول درآورد. میراث فرهنگی باید در نظام فرهنگ زیارت سرمایه گذاری کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اینکه مجموعه آبی ساخته شود، کنسرت هم گذاشته شود، به چه قیمت؟ به قیمت اینکه خارجی ها بیایند؟

وی با اشاره به بحث دوچرخه سواری بانوان در سطح جامعه گفت: چه کسی گفته من مخالف دوچرخه سواری بانوان بودم. من خودم پیشنهاد دوچرخه سواری بانوان را داده ام که پیست ها و جایگاه های مخصوص دوچرخه سواری بانوان ایجاد شود.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: مساله ای که من با آن مشکل دارم این است که زن به وسیله دوچرخه وسیله لذت بردن مردان شود و این جلب توجه کردن خلاف شرع است، نه خود دوچرخه سواری.

وی گفت: یکی از بانوان هم اعلام کرده که حاضر است در سطح مشهد با ایجاد محیطی برای دوچرخه سواری بانوان سرمایه گذاری کند.

وی در خصوص بحث کنسرت در مشهد با اشاره به اینکه مسئله کنسرت یک اختلاف مغرضانه ایجاد کرده است، بیان کرد: کنسرت مکانی برای اجرای موسیقی است نه خود موسیقی. ما با موسیقی مشکلی نداریم ولی کنسرت موسیقی نیست بلکه موسیقی است که به شکی مبتذل اجرا می شود، شما نمونه‌ای از کنسرت در کشور بیاورید که در آن ابتذال نباشد، ما در این شهر با ابتذال مشکل داریم.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه اجرای کنسرت با ابتذال همراه است و ما با این مخالفیم، گفت: در کنسرت ها موضوع کاسبی عده ای اصحاب موسیقی مطرح است که در فکر تعریف موسیقی از ناحیه خود هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر آموزشگاه های متعدد موسیقی در مشهد فعال است. من با موسیقی زیرزمینی که زمینه ساز ابتذال است مخالفم.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه من وظیفه ارشاد و هدایت دارم و دستگاه قضائی و امنیتی نیز به وظایف خود عمل می کند، گفت: من سمت اجرایی و امکانات اجرایی ندارم بلکه به عنوان نماینده ولی‌فقیه به حوزویان، دانشجویان، مسؤولان و مردم رهنمود و نصیحت می‌دهم.

وی افزود: تبلیغات و جنگ رسانه دست دشمن است و آن ها نیز محدودیت ها را به من نسبت می دهند در صورتی که من نقش اجرایی ندارم.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه من مسئولیت اجرایی ندارم، چه کسی امر یا نهی مرا می پذیرد، گفت: زمانی که قصد فرافکنی در این خصوص وجود داشته باشد همه می گویند فلانی هست و تقصیرها را به گردن من می اندازند که اجازه برگزاری کنسرت نمی دهم.

وی ادامه داد: مثلا در خصوص بحث قلیان، عده ای از روی عداوت جمع شدن قلیان ها از قلیان سراها را به من نسبت می دهند. من حتی نگفته ام که قلیان حرام است. این افراد حتی حرف و سخن مرا هم نشنیده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه 23 سال در دانشگاه امام صادق(ع) فعالیت داشته ام، گفت: وقتی به مشهد آمدم محافظانی در اطراف خود دیدم. ابتدا گفتم که من مخالف محافظم. اما حفاظت سپاه اعلام کرد این حفاظت از شما نیست بلکه حفاظت از نظام است.

وی با اشاره به موقعیت حضرت معصومه(س) در عصر خود اظهار کرد: حضور و فعالیت حضرت معصومه(س) در یک حرکت جهادی در مبارزه با نظام طاغوت عباسی و دفاع از اصل ولایت و امامت به ما نشان می دهد که هیچ محدودیت و شرایط خاصی نمی تواند وظیفه ما را در دفاع از نظام الهی محدود کند.

آیت الله علم الهدی به مشارکت خواهران در عرصه دفاع و جهاد تاکید کرد و افزود: حضرت معصومه(س) در دفاع از ولایت اگر چه نمی توانستند کار حسینی کنند، اما عملکرد ایشان عملکردی زینبی گونه بود.

وی با تبریک روز دانشجو گفت: باید همیشه با استکبار قسم خورده مقابله کرد و روز دانشجو تابلوی بارزی از روحیه استکبارستیزی جوانان انقلابی ما است.

وی با بیان اینکه دانشجویان برای اثبات آمریکاستیزی خود در تظاهرات 14 آذر شرکت کردند و به خاک و خون کشیده شدند، خاطرنشان کرد: آمریکا دشمن نسل ماست و جریان استکبارستیزی در کشور نباید از مواضع خود کوتاه بیاید.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه جریان استکباری برای رسیدن به خواسته های خود، موجی از اختلاف را بین انقلابیون مشروطه و مزدوران استبداد ایجاد کردند و خود سوار بر این موج شدند، گفت: این موج سواری کار دشمن است و با توهین به مقدسات ما از آب گل آلود ماهی می گیرد.

وی نماز جمعه را دارای جنبه دو جنبه بنده سازی و جنبه روشنگری اجتماعی و سیاسی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: بزرگترین نماز جمعه کشور در مشهد برگزار می‌شود، نماز جمعه تهران با جمعیت ۱۲ میلیون نفری به لحاظ جمعیت به نصف مشهد هم نمی‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.