در حالی که چهار سال از جنایت زاریا و قتل عام بسیاری از مسلمانان در این واقعه می‌گذرد، اما با این حال نه تنها عاملان این جنایت از سوی نهادهای حقوق بشری محاکمه نشده‌اند بلکه شاهد سکوت از سوی چنین نهادهایی درباره وضعیت شیخ زکزاکی و سرنوشت نامعلوم وی هستیم. اطلاعات منتشر شده نشان از آن دارد که شیخ زکزاکی و تمام اقدامات وی توسط سرویس اطلاعات عربستان از سال‌ها قبل تحت نظر بوده و رژیم آل خلیفه برای سرکوب جنبش اسلامی نیجریه و حذف رهبر شیعیان این کشور از قبل برنامه‌ریزی کرده بود.

حسین عامریان: ایران باید از قدرت دیپلماتیک خود برای آزادی شیخ زکزاکی استفاده کند

قدس آنلاین: شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در حالی با وجود حکم دادگاه عالی این کشور مبنی بر غیر قانونی بودن دستگیری وی و همسرش در زندان بسر می برد که وضعیت جسمانی اش وخیم و وجود مقدار زیادی سم سرب و کادمیم در بدن او گزارش شده است.

در حالی که چهار سال از جنایت زاریا و قتل عام بسیاری از مسلمانان و خانواده شیخ زکزاکی می گذرد، اما با این حال نه تنها عاملان این جنایت از سوی نهادهای حقوق بشری محاکمه نشده اند بلکه شاهد انفعال و سکوت رسانه‌ای درباره وضعیت شیخ زکزاکی و سرنوشت نامعلوم وی هستیم.

برنامه‌ریزی رژیم آل خلیفه برای حذف رهبر شیعیان نیجریه

اطلاعات منتشر شده نشان از آن دارد که شیخ زکزاکی و تمام اقدامات وی توسط سرویس اطلاعات عربستان از سال‌ها قبل تحت نظر بوده و رژیم آل خلیفه برای سرکوب جنبش اسلامی نیجریه و حذف رهبر شیعیان این کشور از قبل برنامه ریزی کرده بود. شیخ زکزاکی بارها از روابط میان نیجریه و رژیم صهیونیستی و همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی میان آن‌ها در کنار فساد گسترده در نیجریه و ارتباط عناصر جنبش تروریستی بوکوحرام با برخی فرماندهان ارتش نیجریه انتقاد کرده بود.

در این بین، مسئولان سیاست خارجی جمهوری اسلامی عنوان می کنند که پیگیر آزادی شیخ زکزاکی و شروع روند درمان وی هستند و در همین رابطه سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز قبل درباره آخرین وضعیت «شیخ ابراهیم زکراکی» و با توجه به دیدار اخیر نهاوندیان، معاون اقتصادی ریاست جمهوری با «بوهاری» رئیس جمهور نیجریه در حاشیه نشست سران مجمع صادر کنندگان گاز در گینه استوایی اظهار داشت: در ملاقات اخیر دکتر نهاوندیان و آقای بوهاری رئیس جمهور نیجریه، موضوعات مختلف در حوزه روابط اقتصادی، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین موضوع آقای شیخ زکزاکی مطرح شده و علاوه بر این نیز در ملاقات‌ها و تماس‌های دیپلماتیک مستمری که در تهران و ابوجا داریم، گفت‌وگو درباره کمک جمهوری اسلامی ایران به حل مشکل در دستور کار قرار داشته است.

شیخ زکزاکی ثمره تفکر انقلاب اسلامی است

اما از سوی دیگر، دبیر اتحادیه جهانی فرزندان شاهد و ایثارگر بر این باور است که دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان در موضوع مربوط به پیگیری وضعیت شیخ زکزاکی و آزادی ایشان دچار نوعی انفعال است.

حسین عامریان در گفت و گو با «قدس آنلاین» با انتقاد از انفعال مقامات سیاست خارجی کشورمان درباره عدم اقدامات و پیگیری های لازم برای آزادی شیخ همراستا با سکوت بین المللی در این باره ، اظهار داشت: قاعدتاً جمهوری اسلامی ایران بایستی برای دفاع از مسلمانان و شیعیان جهان پیشقراول و همانند یک مادر دلسوز باشد، به گونه ای که در حال حاضر همگان نیز توجه می کنند ببینند که آیا جمهوری اسلامی ایران همانند یک مادر دلسوز قدمی برای این فرزند خود بر می دارد یا که او را رها کرده است. وقتی مسئولان ما برای مظلومان و رهبران مسلمان هیچ قدمی برنمی دارد و سرنوشت آنان برایش مهم نیست، طبیعی است که دیگران هم از هرگز از چنین افرادی حمایت نمی کنند.

حسین عامریان ادامه داد: شیخ زکزاکی در واقع ثمره تفکر انقلاب اسلامی، نماینده این تفکر و دانش آموخته همین مکتب است که خودش یک تنه فعالیت های فرهنگی و دینی را در دوره جنگ نرم کنونی در کشور خودش انجام داده است، آنهم بدون اینکه کوچکترین شائبه های سیاسی یا نظامی در اقدامات ایشان وجود داشته باشد.

وی همچنین افزود: شیخ زکزاکی حرکت فرهنگی بزرگی را شروع کرده و در واقع ایشان در حال زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی و تربیت سربازان آن حضرت در کشوری است که ایران نفوذ محدود و کمی در آنجا دارد، بنابراین حداقلش ما وظیفه داریم از چنین ظرفیت هایی که بدون حمایت و برنامه ریزی خاصی از سوی جمهوری اسلامی شکل گرفته و در حال ترویج و گسترش اصول و آموزه های اسلامی است، حمایت های لازم را داشته باشیم و از قدرت دیپلماتیک و سیاسی خودمان برای آزادی شیخ زکزاکی استفاده کنیم.

مدیر عامل کانون همبستگی با فرزندان شاهد تصریح کرد: متاسفانه نگاه مسئولان ما در دیپلماسی خارجی آنچنان نگاه انقلابی نیست، بنابراین نیازمند این هستیم که ارزش و اصول انقلاب اسلامی را در حوزه سیاست خارجی و خصوصاً در حوزه اجرایی وزارت خارجه کشورمان داشته باشیم تا شاهد تکرار چنین جریانات ضد انسانی علیه مسلمانان نباشیم.

حسین عامریان گفت: در حال حاضر شاهدید که برخی کشورها و قدرت های استکباری چگونه از اسلام ستیزان و به خصوص دشمنان جمهوری اسلامی حمایت می کنند، کسانی که شاید تنها بر روی موضوع اسلام ستیزی و ارزش های فرهنگی آن اتفاق نظر دارند و هماهنگی خاصی بین آنها صورت نگرفته باشد. با توجه به همین شرایط، تحرک خاصی در حمایت از جریانات اسلام ناب و رهبران آن در کشور اتفاق نمی افتد و حمایت های لازم و کافی که از جریانات سیاسی خودجوش و مروج تفکر انقلاب اسلامی انجام نمی گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.