گزارش های رسانه ای حاکی است که «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین دستور داده است رایانه ها و تجهیزات کامپیوتری خارجی از همه نهادهای دولتی جمع آوری شود.

چین دستور جمع آوری رایانه های خارجی را صادر کرد

به گزارش قدس آنلاین؛ تارنمای اسکای روز دوشنبه از چین گزارش کرد همه موسسات عمومی و دولتی بر اساس این فرمان موظف هستند رایانه های خارجی و تجهیزات ذی ربط کشورهای دیگر را ظرف مدت سه سال جمع آوری کنند.

به نظر می رشد این اقدام در راستای فشارهای بی امان آمریکا بر شرکت های مخابراتی و ارتباطاتی چین نظیر هواووی و زد تی یی است که بارها از سوی آمریکا مورد هجمه قرار گرفته و فعالیت هایشان در بازار آن کشور محدود شده و جریمه هایی برای آنها در نظر گرفته شده است.

اگر این سامانه های خارجی از نهادهای دولتی چین جمع آوری شود ضربه بزرگی به تجارت شرکت های مخابراتی و ارتباطاتی آمریکا نظیر شرکت های دل، مایکروسافت و اچ پی وارد خواهد آمد.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا شرکت های این کشور را برای معامله و همکاری با شرکت هواووی چین ممنوع کرده است و شرکت های اینتل و گوگل نیز در سال جاری میلادی همکاری با هواووی چین را متوقف کردند.

این نخستین بار است که چین در چنین وسعتی تصمیم می گیرد استفاده از فناوری های خارجی را محدود کرده و بر فناوری های داخلی تکیه کند.

فاینانشیال تایمز نیز این مطلب را منتشر کرده و افزوده است که احتمالا در سال ۲۰۲۰ میلادی ۳۰ درصد، در سال ۲۰۲۱ میلادی ۵۰ درصد و یک سال بعد از آن نیز ۲۰ درصد باقیمانده تجهیزات رایانه ای خارجی از نهادهای دولتی و عمومی چین جمع آوری خواهد شد.

روزنامه گلوبال تایمز چین چندی پیش نوشت که کاهش اتکا به فناوری های آمریکا آنقدر هم برای چین سخت نخواهد بود زیرا این کشور سال ها است برای این منظور تلاش می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.