رئیس دانشگاه پیام نور مشهد در خصوص سوءاستفاده علمی برخی اساتید از دانشجویان گفت: اگر ما آیین‌نامه‌های خود را به شکلی اصلاح کنیم که اعضاء علمی ما به دنبال کسب امتیازهایی به وسیله دانشجویان نباشند، مشکل ما حل خواهد شد.

اصلاح آیین‌نامه‌ها، راه‌ جلوگیری از سوءاستفاده‌ علمی اساتید از دانشجویان

به گزارش قدس آنلاین، عزیزالله نژادعلی درخصوص بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها اظهار کرد: بودجه پژوهشی همه دانشگاه‌ها به نسبت بقیه هزینه‌هایی که دولت دارد بسیار محدود است و این مسئله حال امروز و آینده کشور را خوب نخواهد کرد. اگر بتوانیم در این زمینه فکرهای بهتر و اساسی‌تری کنیم، نتایج خوبی را خواهیم گرفت.

رئیس دانشگاه پیام نورخراسان رضوی گفت: ما همیشه نباید تنها به فکر کمک دولت به پژوهشگرهایمان باشیم بلکه باید صنعتگران به سمت استفاده از این پژوهش‌ها بروند و البته در این زمینه کارهایی شده ولی هنوز فاصله میان پژوهشگران و صنعتگران بسیار زیاد است.

نژادعلی تصریح کرد: اعتبار بودجه پژوهشی دانشگاه پیام‌نور نسبت به سال گذشته بسیار  کاهش یافته. مهم ترین چالش حوزه پژوهش در وهله اول پول است. علاوه‌بر پول در مرحله بعد ارتباط  بین دانشگاه و صنعت مهم است که باید برقرار شود. ما دانشگاهیان معمولا همیشه در لاک خود هستیم و صنعت هم همچنین، در نتیجه نه آنها و نه ما به نتیجه‌ای نمی‌رسیم. تعبیر من این است که شاید یکی از دلایلی که ما به نتیجه خوبی نمی‌رسیم این هست که در ایران این فرهنگ به خوبی جا نیفتاده است. اگر ما بتوانیم گروهی و همراه باهم کار کنیم قطعا نتایج خوبی میگیریم.

نژاد علی گفت: صنعت ما زمانی که یک فرمول را می‌خرد، دیگر آسوده خاطر کنار می‌کشد تا زمانی که مشکلی رخ دهد و تولیدات آن با استقبال روبه‌رو نشود. آنها کمتر به فکر تحقیق و توسعه هستند و قاعدتا در این نقطه است که باید به سراغ دانشگاه‌ بیایند که این کار صورت نمی‌گیرد و این مسئله پاشنه‌ آشیل تحقیقات ما است.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در ارتباط با میزان حضور و فعالیت این دانشگاه در پارک علم و فناوری خراسان، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌های شفاهی‌ای با دکتر قنبری، رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان داشته‌ایم تا انشالله حوزه فعالیت در صنعت ما قوت پیدا کند. همچنین این قول را داده‌ایم که ما می‌توانیم در داخل کل استان خراسان رضوی و در چند نقطه مختلف فضاهایی که آنها نیاز دارند را در اختیارشان قراردهیم تا تمرکز در پارک از بین برود و در کل استان این فعالیت‌ها انجام شود.

وی در ارتباط با راه‌های جلوگیری از سوءاستفاده‌ی علمی برخی اساتید از دانشجویان، بیان کرد: یکی از راهکارهای جلوگیری از این مسئله اصلاح آیین نامه‌ها است. ما نمی‌توانیم مانند یک پلیس با دانشجویان یا افراد جامعه علمی صحبت کنیم. اگر ما آیین‌نامه‌های خود را به شکلی اصلاح کنیم که اعضاء علمی ما به دنبال کسب امتیازهایی به وسیله دانشجویان نباشند، مشکل ما حل خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.