بیرجند - فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف یک فقره اخلال در نظام اقتصادی و فروش ارز دولتی در این استان خبر داد و گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و بیش از ۱۶۷ میلیارد ریال درآمد نامشروع ناشی از فروش ارز دولتی کشف شده است.

فروشندگان ارز دولتی در خراسان جنوبی دستگیر شدند

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس سردار مجید شجاع افزود: ماموران پلیس آگاهی اخباری را مبنی بر گرفتن ارز با نرخ دولتی توسط چند شرکت در یکی از شعب بانک‌های استان برای وارد کردن کالاهای اساسی دریافت کردند که با پیگیری موضوع مشخص شد این شرکت‌ها با عدم وارد کردن کالا، ارز دریافتی را در بازار آزاد به فروش رسانده‌اند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: با هماهنگی مقام قضایی و استعلام از بانک‌ها و رایزنی انجام شده با مسئولان حراست و حقوقی بانک، بررسی همه‌جانبه و جامع درخصوص این موضوع انجام و مشخص شد ۲ شرکت با اعمال متقلبانه مبلغی حدود یک میلیون و ۹۲۰ هزار و ۹۴ یورو ارز دولتی را به بهانه وارادات کالا از بانک دریافت کرده‌اند ولی نسبت به وارد کردن کالا اقدامی انجام نشده است.

وی تصریح کرد: تیم مجرب از کارکنان عملیات ویژه پلیس آگاهی با هدایت عملیاتی رییس پلیس آگاهی خراسان جنوبی تشکیل و با ظرافت و بدون ایجاد هرگونه جوسازی، موضوع را دقیق و موشکافانه بررسی کردند که مشخص شد بعضی از اعضای هیات مدیره این ۲ شرکت با نقشه قبلی چند شهروند جویای کار را فریب داده و اسامی آنان را جزو اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ثبت و با انجام اقدامات متقلبانه ارز دولتی را دریافت کرده‌اند.

سردار شجاع گفت: متهمان از طریق فروش ارز دولتی در بازار آزاد حدود ۱۶۷ میلیارد ریال درآمد نامشروع را کسب کرده بودند که در این رابطه یک متهم دستگیر شد و به دلیل عدم حضور سایر متهمان در خراسان جنوبی، با هماهنگی مقام قضایی تحت پیگرد قرار گرفتند.

وی افزود: با توجه به ملی بودن موضوع، پرونده برای سیر مراحل قانونی توسط مقام قضایی به دادسرای ویژه اقتصادی تهران ارسال شد و شناسایی و دستگیری سایر متهمان از آن طریق در حال پیگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.