خراسان شمالی- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: طـی ۹ ماهـه نخسـت سال جاری تعداد ۳ هزار و ۶۶۵ رویداد فوت به وقوع پیوسته است که از کل وفات ثبت شده، یـک هـزار و ۹۴۸ واقعـه فوت مردان و یک هزار و ۷۱۷ واقعه فوت زنان را شامل می شود.

بیماری های قلبی و عروقی بیشترین علت مرگ و میر خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی ثبت احوال خراسان شمالی، زاهدی نیا در ادامه اظهار داشت: نسبت جنسی حاصل از ثبت فوت طی نه ماهه نخست سال جـاری ۱۱۳ است که به عبارت دیگر می توان گفت به ازای هر ۱۰۰ واقعه فوت زنان، ۱۱۳ واقعه فوت مـردان بـه ثبـت رسـیده اسـت.

وی افزود: همچنین از کل وفات ثبت شده طی مدت یاد شده، دو هـزار و ۳۷ واقعـه شـهری و یـک هـزار و ۶۲۹واقعه روستایی است.

زاهدی نیا نرخ خام ثبت فوت در خراسان شمالی را ۷.۵ در هزار دانست و گفت: این بدان معناست کـه طی ۹ ماهه نخست سال جاری به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت اسـتان بطـور تقریبـی ۶ واقعـه فـوت در ادارات ثبـت احوال تابعه به ثبت رسیده است .

وی گفت: از مجموع وفات ثبت شده طی نه ماهه نخست سال جاری علت فوت بیماری های قلبـی و عروقـی، بـا تعداد یک هزار و ۳۸۹ واقعه فوت و سهم ۳۷/۹درصدی از کل وفات ثبت شده، بیشترین فراوانی بین سایر علت هـای فوت را دارا است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی افزود: پس از بیماری های قلبی و عروقی، علل فوت دستگاه های تنفسی با سهم ۱۲/۸ درصد، بیماری های سرطانها و تومورها با سهم ۱۲/۵درصد، حوادث غیرعمدی با سهم ۷/۸درصد به ترتیب بعنوان شـایعترین علـت های فوت ثبت شده در نه ماهه نخست سال جاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.