معاون اول رئیس جمهور از وزیر آموزش و پرورش خواست آیین‌نامه‌های مرتبط با انسداد بی‌سوادی هرچه سریع‌تر نهایی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وارد مرحله اجرا شود.

معاون اول رئیس جمهور: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود

دومین جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عصر امروز به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

مخبر در این جلسه با گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم اظهار داشت همه ما مدیون تلاش‌ها و زحمات معلمان هستیم و تمامی پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور آثار خدمات و زحمات معلمین است.

وی با تأکید بر اینکه باید از انگیزه‌های مادی، معنوی و شغلی معلمان مراقبت شود، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در برنامه‌های آموزش و پرورش موفق باشیم ابتدا باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم چراکه این عزیزان در حقیقت مجری تصمیمات و برنامه‌ها برای آموزش و پرورش دانش آموزان هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین بر ضرورت بکارگیری روش‌های نوین آموزشی و تربیتی تأکید کرد و گفت: لازم است از روش‌های جدید و بروز در حوزه آموزش برای تحقق اهداف آموزش و پرورش استفاده کنیم.

مخبر در ادامه با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسه درخصوص بازماندگان از تحصیل، گفت: جذب بازماندگان از تحصیل نیازمند مشارکت و حضور فعالانه مردم و خیرین کشور است و با اتکا به این ظرفیت بزرگ می‌توانیم گام‌های مؤثری در جهت جذب بازماندگان از تحصیل برداریم.

وی آموزش و پرورش را موتور پیشران کشور توصیف کرد و با تأکید بر اینکه دستیابی به پیشرفت و توسعه بدون توجه به آموزش و پرورش تصوری خام و نادرست است، از وزیر آموزش و پرورش خواست گزارشی جامع و دقیق از آمار بازماندگان از تحصیل تدوین شود و آیین‌نامه‌های مرتبط با انسداد بی‌سوادی هرچه سریع‌تر نهایی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وارد مرحله اجرا شود.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: به هر میزان که در بخش آموزش و پرورش هزینه کنیم در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری است که بهره‌وری بسیار بالایی دارد چراکه هیچ سرمایه‌گذاری تا این حد توجیه اقتصادی ندارد.

مخبر همچنین با اشاره به اقدامات و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در جهت مهارت‌آموزی، کارهای انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: توجه به اوقات فراغت دانش‌آموزان موضوعی بسیار پراهمیت به‌شمار می‌رود و مهارت‌آموزی یکی از بهترین ابزارها برای پرکردن اوقات فراغت و رشد دانش‌آموزان است.

در این جلسه که وزیر آموزش و پرورش، وزیر دادگستری، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس سازمان امور اداری و استخدامی، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند، گزارشی از 6 پروژه ملی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه شد و اقدامات صورت گرفته در راستای مهارت آموزی و انسداد مبادی بی‌سوادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست همچنین راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل، شناسایی دلایل دوری از مدرسه، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و انسداد مبادی بی‌سوادی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد وزارت آموزش و پرورش به همراه دستگاه‌های مرتبط برنامه‌ای جامع برای جذب بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی‌سوادی تدوین و در جلسه آتی ارائه کند.

همچنین در این جلسه مقرر شد آیین‌نامه‌های مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش هرچه سریع‌تر تدوین شود به نحوی که وظایف دستگاه‌ها، برنامه مشارکت مردم و خیرین و سایر جزئیات مربوطه در آن لحاظ شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.