تنش‌های سیاسی در سرزمین های اشغالی بین بنیامین نتانیاهو و بنی گانتز به خانواده ها کشیده شد.

درگیری توییتری پسر نتانیاهو با بنی گانتز رقیب انتخاباتی پدرش+ عکس

به گزارش خبرنگار بین الملل قدس آنلاین؛ تنش‌های سیاسی در سرزمین های اشغالی در پی بی نتیجه ماندن انتخابات کنست پارلمان رژیم صهیونیستی و عدم تشکیل دولت جدید شدت گرفته است.

این تنش‌ها در حالی شدت میگیرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی اسرائیل با کیفرخواستی شامل سه اتهام مواجه شده است ؛ اتهاماتی که می‌تواند سرنوشت سیاسی نتانیاهو را تعیین کند و وی را برای همیشه از صحنه سیاسی اسرائیل دور کند.

نتانیاهو اما برای فرار از پاسخگویی در دادگاه به این اتهامات این روزها در پی اخذ مصونیت قضایی است.

رقیب اصلی نتانیاهو در انتخابات پیش رو بنی گانتز از حزب ابی و سفغید است که در انتخابات گذشته توانست کرسی های بیشتری از حزب لیکود به رهبری نتانیاهو کسب کند اما او نیز همچون نتانیاهو موفق به تشکیل کابینه نشد تا گره کور سیاسی در سرزمین های اشغالی باز نشود و کار به انتخابات سوم کشیده شود.

این در حالی است که روز گذشته بنی گانتز در واکنش به اتهامات قضائی نتانیاهو در صفحه توئیتری خود نوشت:" هرگز نخست وزیر را با سه کیفر خواست ندیده بودم."

این توئیت گانتز با واکنش یائیر فرزند نتانیاهو همراه شد که در پاسخ به توئیت رقیب پدرش نوشت: "تو هم کیفرخواست خواهی داشت؛ تو ۵ میلیون دلار پول مالیات محصولات غیر قانونی دزدیدی و اطلاعات سایبری پلیس اسرائیل را به خاطر پول به وزارت دفاع روسیه دادی."

به گزارش فلسطین الیوم، نتایج جدیدترین نظر سنجی در اراضی اشغالی از پیشتازی ائتلاف آبی سفید به رهبری بنی گانتز در برابر حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده در اراضی اشغالی حاکی از آن است که اگر انتخابات پارلمانی امروز برگزار شود، ائتلاف آبی سفید به رهبری بنی گانتز ۳۴ کرسی و حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو به رغم پیروزی مجدد او در انتخابات درون حزبی و گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش شانس پیروزی او در انتخابات، ۳۲ کرسی را کسب خواهد کرد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی که از سوی شبکه ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به عمل آمده است، لیست مشترک عربی ۱۳ کرسی، حزب «اسرائیل خانه ما» به رهبری آویگدور لیبرمن ۸ کرسی، حزب شاس ۸ کرسی، یهودیت توراتی ۷ کرسی، راست‌گرایان جدید ۵ کرسی، ائتلاف حزب کار - گیشر ۵ کرسی و حزب میرتس هم ۴ کرسی را کسب خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.