مدیرکل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی استان خراسان رضوی گفت: گزارش قدس آنلاین باعث تاسیس کتابخانه عمومی ۹دی در حاشیه شهر مشهد شد.

راه اندازی ۵کتابخانه عمومی در مناطق کم برخوردار مشهدتا پایان سال /گزارش قدس آنلاین عامل اصلی تاسیس کتابخانه ۹دی مشهد بود

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: شناسایی دقیق آسیب های اجتماعی و نیاز به ارتقاء امکانات  در مناطق مختلف توسط خبرنگاران، تاثیر به سزایی در توسعه خدمات اجتماعی و رفاهی در جامعه و نگاه عمیق مسئولان به مسائل خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بر مبنای گزارش احمد فیاض خبرنگار قدس آنلاین در ارتباط با مشکلات محله شهید بهرام خزانه داری رسالت ۵۷ مشهد ، با همکاری مسئولین مسجد امام حسن مجتبی (ع) این منطقه بویژه امام جماعت این مسجد و در اختیار قرار دادن ۲۵۰متر از فضای مسجد به صورت مستقل در اختیار نهاد کتابخانه های استان ، کتابخانه عمومی ۹دی در این منطقه تاسیس و به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: گزارش قدس آنلاین که منجر به تاسیس این کتابخانه گردید در حقیقت منجر به ایجاد یک فرهنگسرای اجتماعی برای این منطقه شده است که به افزایش شادابی و نشاط اجتماعی ساکنین کمک زیادی خواهد کرد.

مدیرکل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی استان خراسان رضوی افزود: اگرچه ساکنین منطقه بویژه نوجوانان و جوانان از چند روز مانده به افتتاح رسمی کتابخانه اشتیاق عضویت و استفاده از خدمات این مجموعه را داشتند اما در سالروز حماسه ۹دی این کتابخانه فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

حجت الاسلام سبزیان افزود: شناسایی اماکن و مجموعه هایی که در حاشیه شهر مشهد ظرفیت استفاده به عنوان کتابخانه را دارند  در حال بررسی و انجام است  و تا پایان سال جاری حداقل ۵مجموعه کتابخانه عمومی در مناطق کم برخوردار مشهد راه اندازی و مورد استفاده عموم قرار خواهند گرفت .

وی با بیان اینکه بر اساس استاندارد جهانی ، هر ۲۰هزار نفر جمعیت باید دارای یک کتابخانه  عمومی باشند، تصریح کرد:  تعداد زیادی از روستاها و حتی برخی از شهرها و بخش های استان فاقد کتابخانه عمومی هستند که بنا داریم در قالب اتمام پروژه های نیمه تمام تا پایان هفته دولت در سال ۹۹  به جمع بندی در این زمینه برسیم و تمام تلاش ما براین است که شتاب فعلی در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان متوقف نشود و شادابی فرهنگی در بین مردم رونق و تداوم داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.