اصفهان - مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: فاز نخست بازار بین المللی گل و گیاه ارغوان پایان سال ۹۹ مورد بهره برداری قرار می گیرد.

بهره برداری از فاز نخست بازار بین المللی گل و گیاه تا پایان سال

به گزارش خبرنگار قدس انلاین مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان صبح سه شنبه ۲۴ دی ماه ۹۸ در سلسله نشست سه شنبه‌ ها با رسانه  با اشاره به بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان اظهار کرد: در جاده رضوان زمینی به مساحت ۱۴.۵ هکتار در نظر گرفته شده تا بزرگترین بازار بین المللی گل و گیاه، بازار ماهیان زینتی، پرندگان زینتی و... در یک محل تفرجگاهی و خرید کالا برای شهروندان احداث شود.

مجیری با اشاره به سازه بزرگ گل آفتابگردان در بازار بین المللی گل و گیاه ارغوان اظهار کرد: این سازه به وسعت ۱۰ هزار مترمربع به ارتفاع ۲۶ متر احداث و در آن سالن نمایشگاهی گل قرار می‌گیرد و وسط گل آفتابگردان یک رستوران به ارتفاع ۱۳ متر که زیر آن فضایی از گل و زیبایی خواهد بود، احداث می‌شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان تأکید کرد: در حال برندسازی برای مجموعه گل و گیاه ارغوان هستیم تا بتوانیم افراد توانمند صادراتی کشور را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ میلیارد تومان برای احداث بازار بین المللی گل و گیاه ارغوان هزینه شده است، تصریح کرد: براساس برآوردهای انجام شده بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه خواهد شد تا مکانی تفرجگاهی و خرید برای شهروندان مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: در شهر اصفهان ۱۲۰ هزار واحد صنفی پروانه‌دار و بدون پروانه فعالیت می‌کنند که باعث شده تعداد سفرهای صنفی در این شهر بیش از حد انتظار باشد

وی تعداد سفرهای روزانه در شهر اصفهان راسه میلیون و ۷۰۰ هزار سفر اعلام کردوافزود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار ازاین سفرها صنفی است؛  که باید مدیریت شود تا مردم به آسانی در شهر تردد داشته باشند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان ادامه داد: اکثر واحدهای صنفی شهر اصفهان در خیابان‌های اصلی استقرار یافته است؛ به عنوان مثال نساجی‌های کردآباد، موبایل فروشان میدان احمدآباد، فروشندگان تزئینات خودرو در خیابان صغیر، واحدهای خدمات خودرویی در خیابان نیرو، واحدهای عمده فروشی خشکبار در خیابان‌های ولیعصر، عبدالرزاق و جهاد و ... باعث اخلال در تردد شهروندان شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ کارگاه طلاسازی در بافت تاریخی شهر فعال است، گفت: بازار لوازم خانگی هندوهادر کوچه یخچال‌ و در مجاورت آثار بی بدیل تاریخی نقش جهان مشکلات زیادی را در تردد شهروندان به وجود آورده است.

مجیری افزود: شهروندان ساکن در خیابان عطار نیشابوری گلایه‌های زیادی از فعالیت واحدهای پرنده فروشی دارند که قوانین برای ساماندهی آنها اجازه می‌دهد، اما دستگاه‌های مرتبط باید برای انجام آن همکاری لازم را داشته باشند تا استقرار واحدهای صنفی در مکان‌های مناسب صورت گیرد.

وی آلودگی بصری، صوتی و زیست محیطی را به عنوان مصادیق مزاحمت برای شهروندان عنوان کرد و گفت: در شهر زیست پذیر باید آلودگی‌های بصری، صوتی و زیست محیطی حذف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.