خراسان شمالی- مدیرگروه سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، با بیان اینکه سن ازدواج در استان افزایش یافته است، گفت: روند نزولی آمار ازدواج در خراسان شمالی، بر میزان باروری اثرگذار است.

روند نزولی آمار ازدواج در خراسان شمالی بر میزان باروری اثرگذار است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر مریم پورآدینه اظهار داشت: از آنجایی که ده سال نخست ازدواج در باروری حائز اهمیت است، افزایش سن بانوان به ۲۴ سال و آقایان به ۲۷ سال، قدرت باروری را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم گروه سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه، کاهش سن ازدواج و کاهش سن مادر در تولد نخستین فرزند است.

وی با بیان اینکه سن سالمند یعنی سنین ۶۵ سال از سال های ۶۵ تا ۹۵ افزایش یافته و سیر صعودی را طی می کند، خاطرنشان کرد: بر اساس سرشماری جمعیت در سال ۹۵، ۲۵ درصد از جمعیت کشورمان را سنین ۳۰ تا ۶۰ سال تشکیل می دهند.

پورآدینه با بیان اینکه جمعیت جوان در هر کشور فرصتی طلایی برای رشد بسیاری از شاخص های کشوری است، اضافه کرد: اکنون این پتانسیل در کشور فراهم است و باید از آن نهایت بهره را برد.

وی با اشاره به اینکه شاخص درصد رشد جمعیت ایران از ۲.۴ به ۱.۲۴ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: آموزش های حین ازدواج به منظور کاهش نرخ طلاق و افزایش آمار ازدواج بر آهنگ رشد جمعیت تاثیر مستقیم دارد.

این مسئول تصریح کرد: بسیاری از طلاق ها در پنج سال نخست زندگی به وقوع می پیوندد که ارائه آموزش های صحیح زناشویی می توان به صورت قابل توجهی از این آمار کاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.