اعضای سنای آمریکا روز چهارشنبه 16 بهمن ماه، رأی‌گیری نهایی درباره استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا را انجام می‌دهند.

چهارشنبه، روز رای گیری نهایی درباره استیضاح ترامپ

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سنا آمریکا در صدد است رأی‌گیری نهایی در خصوص فرایند استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را روز پنجم فوریه (چهارشنبه، 16 بهمن ماه) برگزار کند.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی تاس، سنای آمریکا روز گذشته با ۵۳ رای موافق و ۴۷ رای مخالفت مصوب کردند روز چهارشنبه آخرین جلسه مباحثه بین قاضی‌های مجلس نمایندگان و وکلای ترامپ در جریان دادرسی استیضاح برگزار شود و سنا نیز رأی‌گیری نهایی درباره استیضاح ترامپ را انجام می‌دهد.

 سنا بامداد شنبه با 51 رأی مخالف و 49 رأی موافق با طرح احضار شاهدان جهت ادای شهادت در جریان جلسات دادرسی استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور مخالفت کرد.

طبق گزارش تاس، این اقدام، مسیر را برای رأی‌گیری هفته آینده درباره استیضاح ترامپ و همچنین تبرئه شدن وی از اتهامات سوء استفاده از قدرت و مانع‌تراشی در مسیر تحقیقات کنگره، هموار کرد.

طبق این گزارش، رأی‌گیری نهایی در خصوص استیضاح ترامپ در ساعت ۱۶:۰۰ چهارشنبه به وقت محلی (۱۲:۳۰ روز پنجشنبه به وقت تهران) در سنا آمریکا آغاز می‌شود.

بوریسما شرکتی اوکراینی است که «هانتر بایدن» پسر جو بایدن از نامزدهای پیشتاز حزب دموکرات، عضو هیأت مدیره آن است. دموکرات‌ها می‌گویند ترامپ با تلاش برای تحقیق در مورد این شرکت، قصد داشته بایدن را به فساد مالی متهم و اعتبار او را خدشه‌دار کند؛ اتهامی که ترامپ و حامیان جمهوری‌خواهش به شدت رد کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.