معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حرم مطهر رضوی میزبان برگزاری جشن‌های ملی گرامیداشت دهه فجر خواهد بود.

ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد گفت: دهه فجر تجدید بیعتی دوباره با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) است.

وی افزود: ایام دهه فجر فرصت مناسبی است که دلایل به وقوع پیوستن انقلاب اسلامی و علل پایداری آن و نقش بی‌بدیل بنیانگذار جمهوری اسلامی برای نسل‌های بعد از انقلاب معرفی شود و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه هر سال در دهه فجر حرم مطهر رضوی میزبان زائران ایرانی و غیر ایرانی زیادی است، عنوان کرد: قرائت قرآن و زیارت، برگزاری شعرخوانی حماسی و انقلابی، سخنرانی، بیان احکام، مدیحه سرایی، اجرای سرود و همخوانی، بیان سیره و حدیث از ائمه معصومین(ع) با محوریت حکومت اسلامی و احکام حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌هایی است که در این ایام برای زائران تدارک دیده شده است.

وی اظهار کرد: حجج اسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، آقاتهرانی، فرازی‌نیا، عبدخدایی، ماندگاری رحیمیان و صادق گلزاده از سخنرانان این مراسمها هستند.

معاون تبلیغات اسلامی حرم رضوی افزود: برنامه‌های محوری جشن دهه فجر هر روز قبل از نماز ظهر و عصر و بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

اجرای مسابقه ملی بزرگ ۱۲ تا ۱۲

شریعتی‌نژاد افزود: مسابقه بزرگ ۱۲ تا ۱۲ نیز کار ویژه معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس در دهه فجر به شمار می‌رود، این مسابقه از ۱۲ بهمن آغاز خواهد شد و تا ۱۲ فروردین ادامه دارد.

وی اضافه کرد: مسابقه ملی ۱۲ تا ۱۲ در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود که مخاطبان می‌توانند برای شرکت در این مسابقه و اطلاعات بیشتر به سایت ۱۲ta۱۲.ir  مراجعه کنند.

معاون تبلیغات اسلامی حرم رضوی با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی این ایام گفت: نشست تفسیر و تدبر در قرآن و محفل انس با قرآن در دهه فجر نیز ویژه علاقمندان به موضوعات قرآنی در دارالقرآن رضوی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: ۳۰۰ حلقه معرفت نیز با موضوعات آثار و برکات انقلاب اسلامی، نقش امام خمینی(ره) در شکل گیری انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی، استحکام خانواده ثمره انقلاب اسلامی طی دهه فجر ویژه خانواده‌ها و بانوان در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برپا خواهد شد.

اجرای برنامه برای زائران غیرایرانی

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: همچنین به مناسبت دهه فجر برنامه‌های متنوعی ویژه زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است که در رواق‌های مختلف اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه رواق دارالمرحمه نیز در این ایام با اجرای برنامه‌های مناسبتی میزبان زائران عرب زبان خواهد بود اظهار کرد: گزیده‌ای از زندگانی و سیره امام خمینی(ره)، امام خمینی(ره) و وحدت اسلامی و شهادت در راه خدا از جمله موضوعاتی است که سخنرانان در این مراسم به تبیین و تشریح آن می‌پردازند.

شریعتینژاد تصریح کرد: در این ایام هر روز برای کودکان جشن دهه فجر در کبوترانه برگزار می‌شود که والدین عزیز میتوانند با آسودگی خاطر فرزندان خود را به این مرکز بسپارند.

وی ادامه داد: ویژه شبکههای اجتماعی نیز عکس نوشت با محوریت انقلاب، استوری، کلیپ و گزیده برنامههای حرم رضوی نیز تولید خواهد شد که در کانالهای حرم مطهر رضوی نشر داده میشود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: رواق دارالهدایه نیز در این ایام آمادگی میزبانی از کاروانها و گروههای زیارتی را دارد و طبق تجربه سال‌های گذشته در این ایام مدارس زیادی از سرتاسر کشور برای برپایی جشن تکلیف دانش آموزی به این مکان مراجعه میکنند

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.