سفر رئیس جمهور فرانسه به لهستان و درخواست وی برای افزایش ارتباطات با ورشو، نشان از تمایل فرانسه برای ایجاد مثلث قدرت جدید در اتحادیه اروپا بعد از خروج انگلیس از این اتحادیه دارد.

فرانسه به دنبال ایجاد «مثلت جدید قدرت» در اتحادیه اروپا

قدس آنلاین؛ به نقل از یورونیوز، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه دیروز دوشنبه خواستار روابط نزدیک‌تر با لهستان برای شکل دادن به اتحادیه اروپا بدون بریتانیا شد.

ماکرون پس از انجام مذاکرات با «آندژی دودا» رئیس جمهوری لهستان در ورشو، همچنین از این کشور خواست همراه با آلمان روابط سه جانبه‌ای را احیا کنند و به این منظور نشستی پیش از تابستان برگزار شود.

وی گفت که این سه کشور مسئول آینده اروپا هستند و باید این نقش را به‌ویژه پس از خروج هفته گذشته بریتانیا از اتحادیه اروپا از سر بگیرند.

امانوئل ماکرون همچنین پس از انجام مذاکرات با نخست وزیر لهستان، سفر خود چند روز پس از برگزیت را «بسیار ویژه» توصیف کرد که نشان دهنده اراده فرانسه برای ایجاد اروپایی «قوی‌تر، مستقل‌تر و متحدتر» با همراهی «شرکای استراتژیک و قدرت‌های بزرگ اروپایی» است.

آندژی دودا نیز در این دیدار تاکید کرد که ۲۷ عضو اتحادیه اروپا باید «کارآمدتر و جذاب‌تر» شوند تا هیچ کشوری خواهان ترک اتحادیه نباشد.

ماکرون پیش از این به دولت راستگرای لهستان و سیاست‌هایش مبنی بر امتناع از پذیرش مهاجران، تکیه بر سوخت‌های فسیلی و تلاش برای سیاسی کردن سیستم قضائی این کشور انتقاد کرده بود.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری پیشین فرانسه در سال ۲۰۱۶ در پی لغو قرارداد خرید بالگردهای نظامی فرانسوی از سوی ورشو سفر به این کشور را لغو کرده بود و روابط این دو کشور عضو اتحادیه اروپا و ناتو تحت تأثیر این اقدام قرار گرفت.

با این حال ماکرون در سفر خود به لهستان اظهار داشت که علاقمند است که دیدار وی به‌عنوان نقطه عطف» در روابط دو جانبه تلقی شود و سوءتفاهم‌ها را پاک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.