کارشناس مسائل خانواده در مراسم جشن ازدواج زوج‌های جوان در حرم مطهر رضوی گفت: زوج‌های جوان می‌توانند با الگوگیری از سیره حضرت زهرا(س) خانواده خود را با موفقیت اداره کنند چرا که مدیریت فاطمی موثرترین عامل تحکیم بنیان خانواده است.

مدیریت فاطمی موثرترین عامل تحکیم بنیان خانواده است

به گزارش قدس آنلاین، آیین معنوی پیوند آسمانی جمعی از نومزدوجین کشور  با حضور ۳۰۸ نفر نوعروس و داماد از استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، کرمان و خوزستان که در قالب طرح آموزشی، فرهنگی و زیارتی «هم‌سایه» به مشهد مقدس سفر کرده بودند پس از تشرف به حرم مطهر رضوی در رواق حضرت زهرا(س) برپا شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی؛ کارشناس مسائل خانواده به تبیین وظایف زن و مرد در زندگی مشترک پرداخت و گفت: آموزهای سیره اهل بیت(ع) نسخه کامل برای یک زندگی موفق است بنابراین خوشا به حال زوج‌های جوانی که پیوند آسمانی خودشان را در قطعه‌ای از بهشت جشن می‌گیرند و مبنای زندگیشان را براساس سیره علوی و رضوی پایه گذاری می‌کنند.
 وی با اشاره به اینکه روش زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بهترین الگو برای زندگی مشترک است، تصریح کرد: بانوان با الگوگیری از مدیریت فاطمی بنیان خانواده شان را مستحکم کنند.
سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه زندگی مشترک حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در اوج گرفتاری و درگیری با دشمنان دین به زیباترین شکل در پرتو ایمان، فداکاری و صبر بر فقر صورت می‌گرفت، گفت: اگر زوج‌های جوان با بهره‌گیری از سیره فاطمی زندگی مشترکشان اداره کنند هیچ‌گاه گرفتار بی‌محبتی و بی عاطفی نسبت به یکدیگر نمی‌شوند.
وی با بیان اینکه گذشت اساس زندگی پایدار است، افزود: ازدواج یک کار خدا پسندانه‌ است که بر مبنای صمیمیت، صفا، عفو ، بخشش، قناعت و محبت پایه گذاری شده است.
کارشناس مسائل خانواده با اشاره به اینکه شیرینی زندگی به مال و ثروت نیست، افزود: ایمان قوی و اخلاق از مهمترین عوامل تحکیم بنیان خانواده است.
حسینی قمی با تاکید بر اینکه صبر، گذشت و پایین آوردن سطح توقعات سبب محقق شدن زندگی توام با آرامش می‌شود، خطاب به زوج‌های جوان گفت: خانه‌هایتان را آبرومندانه و فاطمی اداره کنید تا مشکلات جزئی موجب متزلزل شدن زندگی مشترکتان نشود.
آیین جشن پیوند آسمانی این گروه از زوج‌های جوان از سراسر کشور با همکاری مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی، معاونت محرومیت‌زدایی، معاونت تبلیغات اسلامی، انتظامات آستان قدس رضوی و موسسه موقوفه رضوی(زائر شهر) و با میزبانی رواق حضرت زهرا(س) در جوار بارگاه منور امام مهربانی‌ها برگزار شد.
تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)، مداحی، اهدای بسته‌های فرهنگی همراه با یک جلد قرآن مجید، اجرای تواشیح توسط گروه اجرایی ولیعصر(عج) و توزیع دعوت نامه مهمانسرای حضرت بین زوج‌های جوان از دیگر برنامه‌های اجرایی در جشن ازدواج ۱۵۴ زوج جوان از سراسر کشور بود.
همچنین حضور این گروه از زوج‌های جوان در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، برگزاری جلسات آموزشی، شرکت در ویژه برنامه حرم گردی از دیگر برنامه‌های اجرایی در طول سه روز اقامت این گروه از زائران حرم مطهر رضوی در مشهد بود.
یادآور می‌شود؛ جشن ازدواج نومزدوجین سراسر کشور با هدف ترویج ازدواج آسان، حمایت مادی و معنوی، بالا بردن سطح آگاهی و تحکیم زندگی مشترک زوج‌های جوان از سوی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی طراحی شده و در قالب طرح فرهنگی، آموزشی و زیارتی «هم‌سایه» به صورت مرحله‌ای در حال برگزاری است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.