محسن هاشمی یکی از چالش‌های اصلاح طلبان در انتخابات جاری را عملکرد،  کارنامه و  دستاوردی است که باید به جای می‌گذاشتند عنوان کردو گفت: امروز برای ما حضور در انتخابات مهم است.

لیست یاران هاشمی یک عنوان ژورنالیستی است/ یک چالش اصلاح طلبان عملکرد،  کارنامه و  دستاوردی است که باید به جای می‌گذاشتند

قدس آنلاین: محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در  نشست خبری این حزب برای معرفی نامزدهای انتخاباتی خود  فهرست نامزدهای این حزب در انتخابات مجلس با بیان اینکه مجلس نخستین نهادی بود که بعد از انقلاب اسلامی برای مردم سالاری پایه گذاری شد، اظهار داشت: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای اهمیت و حساسیت مضاعف برای کشور است.

وی با بیان این‌که امروز کشور با چالش‌های مختلفی رو به رو است، تصریح کرد: مهم ترین موضوع که نظام و حاکمیت را با چالش روبهرو کرده است، افزایش فشارهای اقتصادی است که دلیل آن  تحریم هاست که به  کاهش شدید ارزش پول ملی انجامید. این مساله باعث شده است که معیشت مردم با مشکل مواجه و سفره مردم کوچک شده است.  هفت یا هشت دهک جامعه درگیر همین مشکلات معیشتی است و انتظار مردم برای رفع این مشکلات به حق و است. باید مسایل معیشتی مردم حل شود.

محسن هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه مجلس امروز اثرگذاری کمتری دارد، اظهار داشت:چالش بعدی خود مجلس  است که با مجموعه اتفاقاتی که در دهه های گذشته افتاده است مشخص شده اثرگذاری‌اش کمتر شده است و باید کاری کرد که بار دیگر مجلس در راس امور قرار گیرد.

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: چالش بعدی پیش روی اصلاح طلبان عملکرد،  کارنامه و  دستاوردی است که باید به  جای می‌گذاشتیم.

وی افزود: نکته بعدی بحث رد و تایید صلاحیت‌هاست که باعث شد بخش عمده‌ای از نیروهای خودمان را از دست  بدهیم. مشاهده کردید شورای عالی اصلاحات تصمیم گرفت فهرست رسمی ندهد، اما تصمیم گرفت احزاب اصلاح طلب با اختیار خودشان لیست انتخاباتی دهند.
 
وی ادامه داد: ما تصمیم به شرکت در انتخابات گرفتیم و باید بگویم فعالیت کارگزاران منحصر به این انتخابات نیست و همیشه فعال بود است. گذشت زمان ثابت کرده است احزاب فعال به صورت زیکزاکی حرکت نمی‌کنند و همیشه حضور دارند.

هاشمی گفت: امروز بحث حضور مردم در انتخابات مطرح است. گفته‌ می‌شود مردم شرکت نمی کنند یا اقبال عمومی کم است اما ما امیدواریم نظر مردم را به سمت لیست یاران هاشمی برگردانیم .

وی افزود:عمده دلیل این فهرست حضور فعال در انتخابات بود، امروز برای ما حضور در انتخابات مهم است و مشاهده می‌کنید افرادی انتخاب شدند ارتباط تشکیلاتی با کارگزاران نداشتند.

این عضو حزب کارگزارن سازندگی درباره لیست یاران هاشمی گفت:مشی آیت الله هاشمی رفسنجانی اولویت مسائل کشور بود و مسائل فردی مطرح نبوده است.

وی ادامه داد:  کاندیدای این لیست اگر نتوانند در انتخابات به مجلس راه پیدا کنند ناراحت نباشند چرا که ما به وظیفه خود عمل کردیم. عنوان یاران هاشمی بیشتر یک عنوان ژورنالیستی بوده است و به منظور  نگاه مشارکت محور و امیدوار آیت الله هاشمی رفسنجانی بوده است.پیام حضور ما گفتن نه به افراطیون داخلی و خارجی است و نمی‌خواهیم زمینه  در داخل برای حاکمیت تندروها و در خارج برای مخالفان نظام  و حاکمیت فراهم شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.