فردا راس ساعت ۸ صبح، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره خبرگان رهبری در ۴۰۲۳ شعبه اخذ رای در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

آمادگی کامل خراسان رضوی برای برگزاری انتخابات مجلس یازدهم

به گزارش قدس آنلاین، استان خراسان رضوی در حالی به پیشواز یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌رود که چهار میلیون و ۵۰۳ هزار و ۶۱۰ نفر واجد شرایط رای در استان حضور دارند و از این تعداد سهم بیشتر با دو میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۸۲ متعلق به خانم‌ها و سهم کمتر با دو میلیون و ۲۴۳ هزار و ۱۲۸ پتعلق به آقایان است همچنین در این دور انتخابات ۲۵۴ هزار و ۱۹۸ رای‌اولی می‌توانند در پای صندوق‌های رای حضور یابند و به نامزدهای مدنظر خود رای بدهند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان رضوی در ۱۲ حوزه انتخابیه اصلی و ۶۳ حوزه انتخابیه فرعی برگزار می‌شود و همچنین ۳۰ فرمانداری و ۴۵ بخشدارس به عنوان حوزه‌های اصلی و فرعی فعالیت می‌کنند.

رشد ۳۸ درصدی شعب اخذ رای

استان خراسان رضوی مجموعا دارای ۴۰۲۳ شعبه اخذ رای می‌باشد که نسبت به انتخابات دور گذشته ۳۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

دنقش مستقییم ۷۵ هزار نفر در روند انتخابات در استان

۲۰۳۷ بازرس متمرکز و ۴۱۰ بازرس غیر متمرکز نیز در سطح استان فعالیت می‌کنند و بر جریان انتخابات نظارت دارند. همچنین ۷۵ هزار نفر به صورت مستقیم در اجرای انتخابات در استان به صورت مستقیم دخیل هستند.

تایید صلاحیت ۶۶ درصد داوطلبان

بر اساس اعلام معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی ۶۶ درصد داوطلبان کاندیداتوری نمایندگی مجلس از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده‌اند که این آمار در هیات‌های اجرایی ۹۶ درصد، هیات‌های نظارت ۴۶ درصد و هیات نظارت مرکزی ۶۴ درصد بوده است.

تعداد قطعی نامزدهای تایید صلاحیت شده استان در تاریخ ۲۲ بهمن، ۶۵۴ نفر بوده است و از این تعداد ۳۳۳ نفر نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات بوده‌اند که با انصراف ۵۵ نفر از آن‌ها، شمار نامزدهای حوزه انتخابیه مشهد و کلات به ۲۷۸  نفر رسیده است و لازم به ذکر است که در روند انتخابات ۸۹ نفر انصراف داده‌اند.

۱۲ نامزد در حوزه انتخابیه گناباد

پس از مشهد حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه با ۶۰ کاندیدا دومین حوزه انتخابیه از نظر تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده در استان است و پس از آن حوزه انتخابیه سبزوار قرار دارد که در این حوزه ۴۰ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان حراز صلاحیت شده‌اند. حوزه انتخابیه گناباد و بجستان نیز با ۱۲ کاندیدا کم‌ترین تعداد نامزدهای قطعی را به خود اختصاص داده است.

حوزه‌های انتخابیه کاشمر با ۲۷، تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات با ۲۱، تربت‌جام و تایباد با ۳۱، قوچان با ۲۳، چناران و بینالود با ۲۴، درگز با ۲۸، خواف و رشتخوار با ۲۷ کاندیدا و فریمان و سرخس با ۲۸ کاندیدا دیگر حوزه‌های انتخابیه استان خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.