خراسان شمالی- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا و تامین سلامت مسافران، ایستگاه سلامت در مراکز اقامتی این استان راه‌اندازی شد.

راه اندازی ایستگاه سلامت در مراکز اقامتی خراسان شمالی
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرعنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه، اظهار داشت: دستورالعمل‌های لازم به مدیران این واحدهای اقامتی ابلاغ‌ شده و در راستای مقابله با انتشار کروناویروس تا اطلاع بعدی برگزاری هرگونه گردهمایی و مراسم در تأسیسات گردشگری استان ممنوع اعلام شده است.
وی همچنین از انجام اقدامات کنترلی در تأسیسات گردشگری این استان خبر داد و افزود: برای نظارت بر روند اجرای شیوه نامه های مقابله با ویروس کرونا که توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابلاغ‌شده، کمیته‌ای در این اداره‌کل تشکیل شده است.
وی بر تشدید نظارت‌ها بر تأسیسات گردشگری استان تاکید و عنوان کرد: این نظارت‌ها با تأکید بر رعایت موازین بهداشتی به‌صورت روزانه انجام می‌شود و مدیران واحدهای زیرمجموعه ملزم به اجرای دستورالعمل‌های مربوطه و ضدعفونی مداوم محل فعالیت خود هستند.
یزدان پناه اظهار داشت: بوم‌گردی‌های استان با هدف حفظ سلامت مردم تا اطلاع ثانوی از پذیرش مسافر امتناع می‌کنند و سایر مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی نیز باید در صورت مشاهده موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا، مورد را سریعا به مسوولان مربوطه اطلاع دهند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: همچنین مسافرانی که از مبدأ استان‌های آلوده به بیماری در مراکز اقامتی استان پذیرش می‌شوند باید این مساله را به مسوولان مربوطه اطلاع بدهند.
یزدان‌پناه با اشاره به اینکه از ظرفیت راهنمایان گردشگری استان در بحث اطلاع‌رسانی توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط استفاده می‌شود، گفت: حوزه گردشگری استان در رابطه با این موضوع توجیه شده و اقدامات پیشگیرانه در این بخش انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.