مسوول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: پایگاههای تب سنجی در مبادی ورودی شهر مشهد به منظور شناسایی بیماران و افراد مشکوک به ویروس کرونا فعال می‌شود.

پایگاههای تب سنجی در مبادی ورودی مشهد فعال می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محسن ذاکریان با بیان اینکه مشهد مقدس به دلیل وجود بارگاه مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) همواره زائر پذیراست افزود: پایگاه استقبال از زائر در ورودیهای باغچه، نیشابور و  قوچان از جمله مکان های تب سنجی در ورودیهای شهر مشهد است.

وی ادامه داد: این برنامه با همکاری معاونت بهداشتی، سازمان نظام پرستاری و شهرداری اجرا می شود و افرادی که مشکوک به ابتلای به این بیماری هستند به سطوح یک و دو ارجاع داده می شوند.

مسوول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: توزیع بروشورهای اطلاع رسانی به صورت خانه به خانه در سطح شهر مشهد از جمله اقداماتی است که در راستای افزایش آگاهی شهروندان نسبت به راههای پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ در حال اجراست.

دکتر ذاکریان تربیت سرمربی های آموزشی از میان دانش آموختگان و دانشجویان علوم پزشکی را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: در این راستا ۱۰۰ سرمربی تربیت شده اند که این افراد مسوولیت انتقال اطلاعات و تربیت مربی در میان اصناف، مساجد و دیگر اماکن عمومی را در راستای پیشگیری از بیماری کرونا را خواهند داشت.

مسوول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی برپایی نشست های پرسش و پاسخ و پاسخگویی به شبهات و آموزش ۳۰ مربی از میان طلاب و روحانیون حوزه علمیه را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و اظهار کرد: با همکاری جمعی از استادان حوزه علمیه بحث های اقناعی و توجیهی در زمینه حضور در مراسم و اماکن مذهبی در مدت شیوع این بیماری به منظور روشنگری قشرهای مختلف مردم در فضای مجازی منتشر شده است.

ذاکریان با بیان اینکه در این مدت زمینه گسترش اطلاعات نادرست در فضای مجازی افزایش یافته است افزود: بدین منظور با همکاری اعضای بسیج جامعه پزشکی و اساتید این مجموعه محتوای علمی و آموزشی با محوریت اپیدمیولوژی بیماری، تغذیه، عفونی و راهکارهای پیشگیری و آماده سازی در فضای مجازی منتشر شده است.   

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.