رشت - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تغییر خطوط هشت واحد صنعتی در استان با هدف تولید بیشتر مواد بهداشتی ضد عفونی کننده و ماسک خبر داد.

تغییر خطوط هشت واحد صنعتی گیلان برای تولید مواد بهداشتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی صنعت ،معدن و تجارت گیلان ،فرهاد دلق پوش در حاشیه بازدید استاندار از یکی از واحدهای تولید کننده مواد ضد عفونی در استان افزود: با همکاری مطلوب مدیران واحدهای صنعتی استان که در شرایط عادی تولید اقلام بهداشتی را داشتند، این هشت واحد اقلام مورد نیاز  مقابله با کرونا را شروع کردند.

وی درک مدیران واحدهای صنعتی استان را از شرایط اضطراری شایسته تحسین دانست و خاطرنشان کرد: مردم برای تامین محصولات بهداشتی و ضد عفونی کننده نگرانی نداشته باشند و اقلام تولید شده با هماهنگی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی از طریق مراکز درمانی و داروخانه ها در اختیار پزشکان، پرستاران و مردم گیلان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: هم اکنون هشت هزار لیتر انواع ژل، محلول و مایع ضد عفونی کننده و شوینده به صورت روزانه در این واحدهای صنعتی استان در حال تولید است که در صورت استمرار تهیه مواد اولیه می تواند این ظرفیت را به بیش از ۳۰ هزار لیتر برساند.

دلق پوش خاطرنشان کرد: تنها واحد تولید الکل در گیلان در صورت دسترسی بیشتر به مواد اولیه روزانه، ۲۰ هزار لیتر می تواند الکل تولید کند.

 وی ادامه داد: همچنین در واحدهای تولیدی گیلان هم اکنون ۶۰۰ هزار عدد پد الکلی هم به صورت روزانه تولید می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از اضافه شدن یک واحد صنعتی دیگر برای تولید ماسک بهداشتی تا پایان هفته خبر داد و گفت: با هماهنگی یک واحد دیگر برای تولید ماسک این ظرفیت از شش هزار عدد در روز در مرحله اول افزایش یافته و به زودی با شروع تولید واحد دوم به بیش از ۱۶ هزار عدد افزون می شود.

 قبل از بوجود آمدن این شرایط بحرانی تعداد واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی در گیلان فقط دو واحد بود که هم اکنون با پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و به کارگیری ظرفیت های موجود در بخش خصوصی به هشت واحد رسیده است.

 دو واحد دیگر نیز تا پایان هفته در صورت تامین مواد اولیه به این واحدها اضافه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.