۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 695017

فیلم «سونیک خارپشت» در حالی در صدر فروش گیشه بین‌المللی سینما قرار گرفت که با ترس از ویروس کرونا، همچنان میزان مخاطبان سینما رو به کاهش است.

گیشه جهانی سینما تحت تاثیر کرونا

به گزارش قدس آنلاین،  فیلم علمی-تخیلی و فانتزی «سونیک خارپشت» به کارگردانی جف فاولر با فروش ۲۶.۸ میلیون دلار برای سومین هفته پیاپی در صدر جدول فروش هفتگی گیشه بین‌المللی قرار گرفت، گرچه اکران این فیلم در چین و ژاپن به سبب شیوع ویروس کرونا همچنان تاریخ مشخصی ندارد، فروش بین‌المللی قسمت جدید «سونیک» بالغ بر ۱۳۷ میلیون دلار است. 

انتظار می‌رفت کره جنوبی پنجمین بازار بزرگ فروش فیلم‌های سینمایی در جهان پس از موفقیت تاریخی اخیر با فیلم «اَنگل» در جوایز اسکار افزایش فروش چشمگیری در سالن‌های سینمای تجربه کند اما ویروس کرونا موجب شد چندین فیلم کمتر از انتظارات در گیشه این کشور آسیایی فروش داشته باشند. 

خبر شیوع این ویروس که همزمان با سال نوی چینی به صورت رسمی اعلام شد در همان روزهای نخست به تعطیلی 70 هزار سالن سینما در چین انجامید و نیمی از سینماهای ایتالیا نیز برای مقابله با شیوع این ویروس تعطیل شدند. 

فیلم «مرد نامرئی» که در اولین هفته نمایش خود در سینماهای آمریکا با فروش ۲۹ میلیون دلاری پرفروش‌ترین فیلم هفته نام گرفت، در گیشه بین‌المللی نیز ۲۰ میلیون دلار از محل اکران در ۴۷ کشور کسب کرد و فروش جهانی خود را در هفته نخست اکران به ۴۹ میلیون دلار رساند. 

این فیلم که در ژانر سینمای وحشت ساخته شده و گفته می‌شود تنها ۷ میلیون دلار هزینه تولید آن بوده است در آخر هفته میلادی که گذشت ۲.۹ میلیون دلار در بریتانیا، ۲.۲ میلیون دلار در فرانسه، ۱.۸ میلیون دلار در مکزیک و ۱.۲ میلیون دلار در آلمان به عنوان بهترین بازارهای خارجی‌اش فروخت. 

فیلم ماجراجویانه «دولیتل» با فروش ۷.۴ میلیون دلاری در سینما مجموع فروش جهانی خود را به ۲۱۷ میلیون دلار ارتقاء داد و درام جنگی «۱۹۱۷» نیز تاکنون به فروش جهانی ۲۰۶.۵ دست یافته است. 

«آوای وحش» که اقتباسی از رمان معروف نوشته «جک لندن» است هم در دومین هفته اکران ۲۴.۲ میلیون دلار به فروش جهانی خود افزود تا مجموع فروش ۷۹.۳ میلیون دلار را تا به امروز ثبت کرده باشد.

این فیلم ماجراجویانه با بازی «هریسون فورد» تاکنون بهترین عملکرد خارجی را با ۶ میلیون دلار در سینماهای فرانسه داشته و بریتانیا و مکزیک نیز هر کدام ۳ میلیون دلار برای این فیلم فروخته‌اند. 

منبع: ایسنا

انتهای پیام 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.