۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 695936

فرماندار گناباد گفت: تقاضا و ازدحام برای خرید الکل با نرخ دولتی در داروخانه‌های این شهرستان زیاد است که موجب نایاب شدن آن شده است.

الکل نرخ دولتی در گناباد نایاب شد

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی در حاشیه بازدید از روند ضد عفونی کردن معابر عمومی معابر عمومی گناباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این شهرستان هر لیتر الکل با نرخ دولتی ۴۰۰ هزار ریال در داروخانه ها و با  نرخ آزاد به مبلغ یک میلیون ریال در سایر واحدهای صنفی لوازم بهداشتی طی چند روز گذشته عرضه شد.

وی ادامه داد: این تفاوت قیمت موجب افزایش تقاضا و ازدحام برای خرید الکل با نرخ دولتی در داروخانه ها شد.

فرماندار گناباد گفت: با شیوع ویروس کرونا دو هزار لیتر الکل به نرخ دولتی و آزاد تامین و در این شهرستان توزیع شد که از این مقدار، هزار و ۸۰۰ لیتر الکل توسط دانشگاه علوم پزشکی گناباد در داروخانه ها  و ۲۰۰ لیتر الکل توسط خانه صنعت و معدن در بین واحدهای تولیدی مربوطه عرضه شد.

قربانی افزود: یک واحد تولیدی برای تولید الکل طبی در گناباد به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده و این ماده ضد عفونی را در اندازه های ۲۵۰ سی. سی  تولید و روانه بازار می کند.

وی ادامه داد: هم اکنون الکل با نرخ آزاد در تعدادی از واحدهای صنفی گناباد توزیع می شود ولی بیشتر تقاضای مردم خرید الکل با نرخ دولتی است که با کمبود مواجه است.

فرماندار گناباد گفت: برای کاهش مشکل کمبود ماسک نیز خط تولید آن در سه نقطه گناباد راه اندازی شده و یکی از کار آفرینان حجم زیادی پارچه و مواد اولیه تولید ماسک را وارد شهرستان کرده که به زودی خط تولید آن اضافه می شود.

قربانی افزود: نمونه های آزمایشهای بیماران مبتلا به کرونا گناباد تا قبل از این به تهران ارسال می شد که بررسی آنها با توجه حجم نمونه های ارسالی از سایر نقاط کشور مدت زمان بیشتری به خود اختصاص می داد ولی با راه اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی این بیماری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به آنجا ارسال و نتایج طی ۷۲ ساعت اعلام می شود.

وی ادامه داد: پیشنهاداتی برای راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در گناباد به مسوولان ذیربط ارایه شده ولی تاکنون محقق نشده است.

فرماندار گناباد گفت: ضد عفونی کردن معابر عمومی توسط شهرداریهای تابعه گناباد هر شب و در زمان حجم تردد کم توسط شهرداریها و با استفاده از ظرفیتهای مردمی در حال انجام است.

قربانی افزود: ضد عفونی کردن ادارات و تمهیدات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا در دستگاههای اجرایی نیز  با نظارت مسوولان آنها به صورت مستمر انجام می شود.

وی اضافه کرد: مردم گناباد به صورت خودجوش در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا مشارکت دارند و با اقداماتی مانند راه اندازی کمپین "نه به مسافرت به گناباد" و یا در قالب  گروههایی برای ضد عفونی کردن معابر با شهرداریها و دهیاریها مشارکت می کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.