رئیس پلیس راهور استان خراسان رضوی گفت: در محدوده انتهای بلوار وکیل‌آباد بار ترافیکی داشته‌ایم که علت آن تب‌سنجی و فعالیت عمرانی است.

تب‌سنجی و فعالیت عمرانی علت ترافیک در انتهای وکیل‌آباد است

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حمیدرضا دهنوی در خصوص وضعیت ترافیک در استان اظهار کرد: وضعیت ترافیک در سطح شهر مشهد و کلیه شهرستان‌ها با توجه به کاهش سفرهای درون شهری به واسطه ویروس کرونا، کاهش داشته است. در شهر مشهد در محدوده انتهای بلوار وکیل‌آباد بار ترافیکی داشته که دلیل آن انجام تب‌سنجی در ورودی طرقبه و شاندیز است اما در رصدی که هم‌اکنون صورت گرفت، ترافیک در آن منطقه نیز روان شده  و تنها کمی طول صف وجود دارد که علت آن فعالیت عمرانی در انتهای بلوار وکیل آباد است.

وی افزود: خوشبختانه در مجموع بار ترافیکی در شهر مشهد  وجود ندارد و سطح استان نیز چنین وضعیتی دارد و به واسطه ویروس کرونا ترافیک به شدت کاهش یافته است.

ضرورت ایجاد محدودیت در ورودی شهرها

 رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در خصوص ضرورت ایجاد محدودیت در راه‌های استان  بیان کرد: ما در درون شهری برنامه‌ای برای محدودیت نداریم و اگر قرار بر محدودیت باشد در ورودی شهر مشهد و شهرستان‌ها باید رخ دهد اما تصمیم گیرنده ما نیستیم و باید در ستادی که در استانداری ایجاد شده مطرح شود و مسئولان استانی باید در این باره تدبیر کنند. در حال حاضر صرفا در ورودی طرقبه و شاندیز محدودیت‌هایی اعمال شده است.

 دهنوی در خصوص وضعیت تصادفات خاطرنشان کرد: در حال حاضر روند تصادفات کاهشی است اما متاسفانه با توجه به روان‌سازی ترافیک و کاهش سفرها که باعث کاهش تردد شده، سرعت وسایل نقلیه افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: تصادفات خسارتی ما بعضا به جهت افزایش سرعت به تصادفات جرحی تبدیل شده و تصادفات جرحی نیز بعضا به تصادفات فوتی تبدیل شده است که علت آن افزایش سرعت در سطح شهر است، البته همکاران ما در حال رصد و کنترل آن هستند و خودروها تحت نظر و کنترل قرار گرفته اما متاسفانه تصادفات جرحی و منجر به فوت تحت تاثیر قرار گرفته و تصادفات خسارتی به جرحی تبدیل شده است.

احتمال افزایش تصادفات به دلیل افزایش سرعت

 رئیس پلیس راهور خراسان رضوی تصریح کرد: نیاز است که مردم رعایت کنند. خلوت بودن ترافیک نباید سبب افزایش سرعت شود و ما نیز همیشه تاکید می‌کنیم که سرعت مطمن داشته باشند. در مجموع تصادفات افزایش نداشته اما آمارها نشان می‌دهد که با توجه به شرایط ایجاد شده امکان افزایش تصادفات جرحی و فوتی وجود دارد هرچند که این موضوع توسط دوربین‌ها در حال نظارت است. ما از طریق دوربین‌ها سطح شهر را مانیتور می‌کنیم. موارد خطرساز رصد، شماره پلاک ثبت و به افراد فراخوان و اعمال قانون می‌شود حتی در موارد خاص با مقام قضایی برای توقیف وسیله هماهنگ می‌شود.

 دهنوی گفت: در مجموع وضعیت خوب است اما از رانندگان درخواست داریم تا به این مورد خاص یعنی سرعت مطمئنه و توجه به جلو نیز توجه کنند تا خلوتی ترافیک سبب تصادفات با شدت بالا در سطح شهر نشود.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است که موضوع محدودیت‌ها چه در سطح درون و چه برون شهر کلا در حیطه کاری ما نیست و حتما استانداری و ستادی که در آن ایجاد شده باید در این باره تصمیم‌گیری کنند و هر تصمیمی که هیات رئیسه استان اعلام کنند به ما ابلاغ می‌شود و برابر آن ما در سطح شهر آن را اجرا می‌کنیم مانند ورودی طرقبه و شاندیز که با دستور ستاد تست کرونا انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.