سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی مراسم رسانه‌ای شب نیمه شعبان درحرم مطهر رضوی را تشریح کرد.

تشریح برنامه‌های رسانه‌ای شب نیمه شعبان در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مهدی رضوی کیا گفت: مراسم جشن نیمه شعبان هر ساله در حرم مطهر رضوی به صورت گسترده و با حضور زائران برگزار می‌شد، اما امسال که به علت شیوع ویروس کرونا حضور زائران در حرم مطهر رضوی امکان پذیر نیست، همه برنامه‌های این ایام به صورت رسانه‌ای انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌های زیادی برای این ایام تدارک دیده شده است، عنوان کرد: از هفته گذشته تیم‌های محتوای رسانه‌ای آستان قدس کلیپ‌های سخنرانی و مصاحبه‌های مکتوب با محوریت مهدویت و همچنین کلیپ‌هایی از حرم مطهر رضوی تولید کرده که تاکنون در شبکه‌های اجتماعی، خبرگزاری‌ها و صدا و سیما نشر داده شده است.

سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی افزود: تا روز نیمه شعبان سه نماهنگ ویژه نیز با نوای آقایان صابر خراسانی، متقین‌زاده و اطاعتی تولید و در شبکه‌های اجتماعی و هماهنگی با صدا و سیما نشر داده ‌می‌شود.

وی از برگزاری پویش بین المللی «مرا دریاب» به هشت زبان فارسی، ترکی، اردو، اسپانیایی، فرانسه، انگلیسی، آذری و عربی با همکاری آستان قدس رضوی، مسجد مقدس جمکران، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و صدا و سیما خبر داد و با اشاره به اینکه این پویش از ابتدای همین هفته آغاز شده است، عنوان کرد: این پویش راس ساعت ۲۱ شب نیمه شعبان و در قالب نجوا و استغاثه مردم با امام زمان(عج) خواهد بود و از حرم مطهر رضوی و مسجد مقدس جمکران توسط شبکه‌های مختلف سیما پخش خواهد شد.

رضوی کیا درباره برنامه‌های رسانه‌ای شب میلاد صاحب الزمان(عج) عنوان کرد: برنامه اذانگاهی «نورالهدی» از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ از سیمای خراسان رضوی بر روی آنتن می‌رود، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضایی تهرانی، گروه همخوانی ولیعصر و مرتضی ارومی در این مراسم که از شبکه خراسان رضوی پخش می‌شود به سخنرانی، سرودخوانی و مدیحه سرایی می‌پردازند.

سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی تصریح کرد: بخش دوم برنامه رسانه‌ای حرم در شب نیمه شعبان از شبکه قرآن و معارف سیما از ساعت ۲۰:۲۰ تا ۲۱:۳۰ پخش می‌شود که این برنامه با سخنرانی آیت الله سیداحمد علم الهدی و مدیحه سرایی آقایان ابراهیم قانع، سیدحجت بحرالعلوم و هادی الهی همراه خواهد بود.

رضوی کیا گفت: مراسم احیاء در شب نیمه شعبان نیز طبق سنوات گذشته در حرم مطهر برگزار خواهد شد و مخاطبان عزیز می‌توانند این برنامه را از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد از طریق شبکه دوسیما با مدیحه سرایی سید رضا نریمانی دنبال کنند.

وی با بیان اینکه شبکه افق با دعای هفتم صحیفه سجادیه و زیارت آل یاسین از ساعت ۱۹:۴۵ تا ۲۰:۱۵ میزبان مخاطبان خود از حرم مطهر امام رضا(ع) خواهد بود، تصریح کرد: دعای فرج از جمله ادعیه‌هایی است که در این شب به صورت همزمان ساعت ۲۱ از شبکه‌های مختلف سیما بطور مستقیم از حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) پخش خواهد شد.

سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی ابراز کرد: همچنین خبرگزاری‌های فارس، تسنیم، باشگاه خبرنگاران جوان و آخرین خبر در شب نیمه شعبان بر روی سایت خود با حرم مطهر رضوی ارتباط زنده خواهند داشت و زیارت امین الله، صلوات خاصه، مولودی خوانی و ... در قالب این برنامه برای مخاطبان این رسانه‌ها پخش خواهد شد.

رضوی کیا گفت: شبکه المنار لبنان نیز بطور زنده و مستقیم از حرم مطهر رضوی دعای هفتم صحیفه سجادیه را رأس ساعت ۲۲ برای مخاطبان خود پخش خواهد کرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.