طبق آمار اعلام شده از سوی دولت‌های اروپایی، حدود نیمی از موارد فوت در اثر ابتلا به ویروس کرونا در مراکز نگهداری سالمندان رخ می‌دهند.

نیمی از موارد فوتی کرونا در اروپا در مراکز نگهداری سالمندان رخ می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، به نوشته روزنامه «گاردین»، آمار منتشر شده از سوی منابع رسمی مختلف نشان می‌دهند در ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، ایرلند و بلژیک بین ۴۲ تا ۵۷ درصد از موارد فوت در اثر ابتلا به ویروس کرونا در مراکز مراقبت از سالمندان اتفاق می‌افتند.

هفته گذشته، «کریس وایتی» رئیس دفتر علوم پزشکی دولت انگلیس اعلام کرد تنها در ۹ درصد مراکز سالمندان موارد ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد. این در حالی است که گاردین می‌گوید طبق اطلاعاتی که هفته گذشته به دستش رسید، این آمار در شرف رسیدن به هزار نفر بوده و در برخی مراکز تعداد قربانیان ویروس کرونا در حال افزایش دوبرابری بودند.

محققان «شبکه بین‌المللی سیاست‌گذاری‌های طولانی مدت مراقبتی»، معتبرترین داده‌ها مختص کشور ایرلند هستند که نشان می‌دهند تا روز شنبه ۵۴ درصد از موارد فوت در اثر ابتلا به ویروس کرونا در مراکز نگهداری سالمندان رخ داده است.

«آدلینا کوماس» کارشناس مرکز سیاست‌گذاری و ارزیابی مراکز نگه‌داری سالمندان در انگلیس می‌گوید: «از دید من، این [آمار] نشان می‌دهد باید منابع به طور مساوی در اختیار خدمات ملی سلامت و مراکز عمومی نگهداری از سالمندان قرار گیرد. فاصله‌گذاری فیزیکی در این مراکز غیرممکن هستند و افرادی که در آن‌ها نگه‌داری می‌شوند قادر به انجام اقدامات لازم نیستند و کارکنان نیز به‌قدر کافی مورد حمایت و آموزش قرار نمی‌گیرند. بسیاری از کارکنان این مراکز دانش پزشکی بسیار اندکی دارند».

نتایج بررسی‌های دولت ایتالیا که در ۱۰ درصد از مراکز نگهداری سالمندان در اروپا انجام شد، نشان می‌دهد ۴۵ درصد از تمامی موارد فوت در اثر بیماری کووید-۱۹ در این کشور در این مراکز رخ داده‌اند.

آمار دولت فرانسه نیز نشان می‌دهد میزان مرگ‌ومیر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در مراکز نگهداری سالمندان، درصدی مشابه با ایتالیا را دارد.

همچنین آمار وزارت بهداشت بلژیک نشان می‌دهد ۴۲ درصد از موارد فوت در اثر ابتلا به ویروس کرونا در این مراکز مشاهده شده است. این آمار در اسپانیا نیز ۵۷ درصد اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.