علی القحوم گفت: آتش بس ائتلاف متجاوز سعودی، صرفا ادعایی کذب و بلکه مانوری تبلیغاتی است که هیچ روزی عملی نشده است.

ادعای آتش بس سعودی یک مانور رسانه ای است/دشمن از کشتار مردم با بمب یا ویروس کرونا ابا ندارد

قدس آنلاین: چند روز پیش رویترز به نقل از ۳ منبع آگاه مدعی شد که ائتلاف سعودی به زودی توقف عملیات نظامی در یمن را در راستای حمایت از طرح سازمان ملل اعلام می‌کند.

پس از این "ترکی المالکی" سخنگوی ائتلاف متجاوز علیه یمن به سرکردگی عربستان سعودی مدعی شد این اقدام با هدف تسهیل گفت‎وگوهای تحت نظارت "مارتین گریفیتس" فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن برای دستیابی به توافق آتش‌بس دائم انجام می‌شود.

او همچنین ادعا کرد این تصمیم به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا در یمن اتخاذ شده و آتش‌بس فراگیر در یمن از ظهر روز- پنجشنبه- (به وقت محلی) به مدت دو هفته انجام خواهد شد که قابل تمدید است.

همزمان با شیوع ویروس کرونا، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل، در چندین نوبت خواستار توقف درگیری‌ها در جهان برای مبارزه با شیوع این ویروس شده است.

در حالی که ائتلاف متجاوز سعودی مدعی برقراری آتش بس دو هفته ای در یمن شد، از همان ساعات اولیه اعلام این آتش بس گزارش های خبری از نقض آن توسط خود سعودی ها خبر دادند و یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن هر روز آماری را از تعداد حملات زمینی و هوایی سعودی ها به یمن ارائه می کند.

براین اساس ادعای آتش بس در عرصه عمل به هیچ وجه محقق نشده و عربستان سعودی از طرح آن اهدافی خاص از جمله وجهه سازی رسانه ای برای خود و نیز سازماندهی اوضاع میدانی را دنبال می کند.

این در حالی است که ارتش و جنبش انصارالله یمن اعلام کرده اند سندی فراگیر برای پایان دادن به تجاوز ائتلاف و شکستن محاصره تحمیلی علیه یمن ارائه داده و تا زمانی که حملات نظامی و محاصره یمن متوقف نشود هیچ صلح و گفتگویی برقرار نخواهد شد.

ادعای آتش بس سعودی مانور تبلیغاتی است

در این راستا "علی القحوم" عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین در ارتباط با اهداف عربستان از طرح ادعای آتش بس گفت: ما دیدگاه و چشم اندازی را برای برقراری آتش بس فراگیر و پایدار و لغو محاصره به سازمان ملل ارائه داده و منتظر پاسخ آن هستیم که البته تا این لحظه هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم.

علی القحوم افزود: اما آنچه را که کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی با عنوان آتش بس اعلام کرده اند، صرف ادعایی بیش نبوده و هرگز عملی نشده است، بلکه می توان گفت مانوری تبلیغاتی است نه بیشتر و نه کمتر؛ درحالی که وضعیت موجود مستلزم اعلام آتش بسی فراگیز، پایدار، آشکار و لغو محاصره است؛ این خواسته مردم یمن است.

عضو جنبش انصارالله یمن ادامه داد: این آتش بس ادعایی چیزی جز سوء استفاده از درد و رنج مردم یمن و اصرار بر ادامه تجاوز به این کشور است. ائتلاف متجاوز بارها به مدت یک هفته اعلام آتش بس کرده اما به حملات و توطئه ها علیه یمن ادامه داده است؛ درواقع حوادث و وقایع ثابت کرده است که آمریکا تصمیم گیرنده اصلی است؛ به  گونه ای که آغاز تجاوز از واشنگتن اعلام شده و عربستان و امارات فقط ابزارهای پست و فرومایه برای اجرای طرح آمریکائی- صهیونیستی در یمن و منطقه هستند.

شرط برقراری صلح پایدار، توقف تجاوز و رفع محاصره است

وی در مورد شروط اساسی یمن برای انجام گفتگوها تصریح کرد: شرط اصلی ما برای آغاز هر گفتگویی این است که اولا حملات سعودی متوقف شود و ثانیا محاصره ملت یمن پایان یابد. اما اکنون حملات و تجاوزگری ها همچنان ادامه داشته و عناصر نظامی ائتلاف سعودی در چند جبهه از جمله نواحی مرزی حضور دارند، حملات هوایی ادامه دارد و هیچ جنایتی متوقف نشده است.

القحوم تاکید کرد: کشورهای ائتلاف اعلام آتش بس کردند اما هیچ جدیتی برای برقراری آن و رفع محاصره و از بین بردن رنج مردم یمن ندارند، اهداف آنها کاملا روشن است و هدفی غیر از اشغال سرزمین ما و چپاول اموالمان ندارند.

آمریکا و عربستان از کشتار مردم با بمب یا با ویروس کرونا ابا ندارند

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله در مورد شیوع ویروس کرونا و نحو ورود آن به یمن گفت: آمریکا و ایادی آنها در منطقه مانند عربستان و امارات در هر تخریب و ویرانی در یمن دست دارند و به دنبال وارد کردن ویروس کرونا به یمن هستند، آنها با هر ابزاری از بمباران کشور گرفته تا انتشار این بیماری منحوس دست به کشتار مردم یمن می زنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.