وزارت خارجه کره شمالی ادعای ترامپ مبنی بر دریافت "یادداشتی زیبا" از کیم را تکذیب کرد و گفت به‌تازگی هیچ نامه‌ای ارسال نشده است.

کره شمالی: هیچ نامه‌ای به ترامپ ارسال نکرده‌ایم

به گزارش قدس آنلاین، رسانه دولتی کره شمالی روز یکشنبه به نقل از یک مقام وزارت خارجه این کشور ارسال نامه از سوی «کیم جونگ اون» به دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را تکذیب کرد.

ترامپ روز گذشته در یک کنفرانس خبری گفت که به تازگی "یادداشتی زیبا" از کیم رهبر کره شمالی دریافت و روابط میان آن دو همچنان خوب است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی با اشاره به این ادعای ترامپ افزود: شاید او به نامه‌های شخصی تبادل شده در گذشته اشاره می‌کند، ما مطمئن نیستیم. اما به‌تازگی هیچ نامه‌ای از سوی رهبر عالی جمهوری دموکراتیک خلق کره خطاب به رییس جمهوری ایالات متحده ارسال نشده است.

ایرنا در این خصوص نوشت: وزارت خارجه کره شمالی همچنین گفت که روابط میان سران این کشور و آمریکا "موضوعی نیست که فقط برای تفریح مطرح شود و نباید برای ارضای خواسته‌های خودخواهانه مورد سوء استفاده قرار گیرد."

یک مقام دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی نیز گفته است که ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی روز یکشنبه خود با «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی هم موضوع این نامه را پیش کشیده است.

از زمانی که نشست فوریه ۲۰۱۹ بین ترامپ و کیم در هانوی پایتخت ویتنام بدون توافق به پایان رسید، دو کشور در مذاکرات مربوط به خلع سلاح هسته‌ای پیشرفتی نداشته‌اند، اما رهبران دو کشور مکاتبات شخصی خود را حفظ کرده‌اند. ترامپ ماه گذشته نامه‌ای به کیم ارسال کرد و به او گفت حاضر است در مبارزه با کرونا به کشورش کمک کند.

رییس جمهوری آمریکا در نشست خبری دیروز گفت همچنین گفت: می‌بینم که آنها موشک‌های برد کوتاه آزمایش می‌کنند، مدت ها است که این کار را می‌کنند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش کرده است ترامپ بار دیگر آزمایش‌های موشکی کوتاه برد کره شمالی را نادیده گرفته استو در اوایل هفته جاری، کره شمالی موشک‌های کروز و موشک های هوا به زمین به سمت دریای شرقی شلیک کرد.

ترامپ منتقدان خود را به دلیل این ادعا که وی بدون اینکه دستاوردی کسب کرده باشد در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ سه نشست با کیم برگزار کرده است سرزنش کرد و آنها را «مردم احمق» خواند.

رییس جمهوری آمریکا افزود: چین هم از اجرای تحریم‌های بین المللی علیه پیونگ یانگ حمایت و آن را رعایت کرده است. هم اکنون نیز مرز دو کشور بسته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.