تبریز- شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس حالا موجب شده تا بسیاری از اولیای دانش آموزان به‌ویژه دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی هزینه شهریه و هم‌چنین سرویس‌های دانش‌آموزی را که قبل از سال پرداخت کرده و سرویسی دریافت نکردند از مدارس طلب کنند.

تکلیف هزینه‌های پرداخت‌شده و سرویس‌های انجام‌نشده چه می‌شود؟

قدس آنلاین-گروه استان‌ها: متأسفانه تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا حالا تعداد زیادی از رانندگان تاکسی‌سرویس‌های مدارس را برای اخذ دستمزد با خود درگیر کرده است.

گفتنی است بسیاری از خانواده‌ها در این راستا مدعی هستند چون فرزند آن‌ها در طول اسفند و فروردین‌ماه از سرویسی استفاده نکرده است لذا حاضر به پرداخت هزینه سرویس‌ها به رانندگان و تاکسی‌سرویس‌ها نیستند.

از طرفی خانواده‌هایی که نسبت به پرداخت کامل هزینه سرویس در ابتدای سال اقدام کرده‌اند خواهان استرداد هزینه‌ این دو ماه از طرف مدارس تاکسی‌سرویس‌ها هستند؛ مشکلی که ظاهراً به این سادگی‌ها قابل‌حل نیست.

اتفاق غیرقابل‌پیش‌بینی

در همین رابطه مسئول یکی از سرویس‌های مدارس به خبرنگار ما می‌گوید: شیوع کرونا یک اتفاق غیر پیش‌بینی بود و لذا ازآنجاکه امکان دارد سال تحصیلی یک ماه به تأخیر بیفتد به همین ترتیب یک ماه به مدت ارائه سرویس‌ها افزوده می‌شود لذا مقررشده تا خانواده‌ها هزینه سرویس اسفندماه را پرداخت کرده و اگر خردادماه نیاز به ارائه سرویس بود دیگر لازم به پرداخت هزینه مجدد نیست.

 فرزاد بابایی بابیان اینکه بسیاری از رانندگان در سال گذشته بر اساس همین حق‌الزحمه برای زندگی خود برنامه‌ریزی کردند می‌افزاید: خانواده‌ها می‌بایست هزینه سرویس اسفندماه را پرداخت کنند و برای فروردین‌ماه نیز باید منتظر ابلاغ و اعلام نظر مدیران آموزش‌وپرورش بود.

شهریه اضافی ممنوع

در همین راستا معاون مدیرکل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان شرقی بابیان اینکه هزینه سرویس مدارس تا ۱۵ اسفند سال ۹۸ محاسبه و مبالغ اضافی به اولیا عودت داده می‌شود اظهار کرد: نظر به اینکه مطابق قراردادهای منعقده با شرکت‌های حمل‌ونقل پرداخت هزینه در قبال انجام خدمات سرویس به دانش آموزان می‌باشد و با توجه به شرایط موجود و تعطیلی مدارس به دلیل کنترل شیوع ویروس کرونا از تاریخ ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۸ قراردادها لغو می‌شود.

 کیانوش عطائی بر تسویه‌حساب مدیران مدارس تا تاریخ ۱۵ اسفند ۹۸ با شرکت‌های حمل‌ونقل تأکید کرد و خاطرنشان کرد: در صورت موافقت اولیا به‌صورت کتبی مبلغ اضافی سرویس به هزینه سرویس سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ انتقال می‌یابد به شرطی که دانش‌آموز در همان مدرسه ادامه تحصیل دهد.

وی با اشاره به بحران پیش‌آمده ناشی از ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی، مدیریت و ساماندهی قراردادهای سرویس‌های حمل‌ونقل دانش آموزان را ضروری دانست.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش استان با نظرخواهی نسبت به افزایش نرخ سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ جهت اعلام به شورای شهر تبریز، تأکید کرد: این نرخ بعد از تصویب به نواحی و مناطق ابلاغ می‌شود.

وی تأکید کرد: از پرداخت هر نوع هزینه به شرکت‌ها و رانندگان به دلیل عدم ارائه خدمات طبق قرارداد و به جهت اینکه هزینه سرویس از اولیا اخذ می‌شود و اعتبار دولتی نیست خودداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.