۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
کد خبر: 702805

سرلشکر «قاسم جاسم نزال» فرمانده ستاد عملیات بصره امروز (چهارشنبه) در پی شیوع ویروس کرونا و رشد روند این بیماری در بصره، حالت آماده‌باش سراسری در این استان اعلام کرد.

اعلام آماده‌باش در استان بصره عراق

به گزارش قدس آنلاین، نزال با اعلام حالت آماده‌باش سراسری در استان بصره پس از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از تمام مردم و نهادهای بصره خواست به قوانین ممنوعیت آمد و شد پایبند بوده و مسئولیت انسانی، اجتماعی و اخلاقی خود را ایفا کنند.

فرمانده ستاد عملیات بصره افزود که اعلام اداره بهداشت بصره مبنی بر افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا ما را به اتخاذ تدابیر امنیتی و استقرار گسترده نیروهای امنیتی واداشت.

اداره بهداشت بصره امروز (چهارشنبه) از ابتلای ۸۱ نفر دیگر به ویروس کرونا در این استان خبر داد؛ روز گذشته (سه شنبه) نیز آزمایش ۳۹ نفر مثبت اعلام شده بود که بیشتر آنان در یک مجلس عزا شرکت کرده بودند.

تاکنون یکهزار و ۸۴۷ نفر در عراق به ویروس کرونا (کووید-۱۹) مبتلا شده که در این میان ۸۸ نفر جان خود را از دست داده اند.

تاکنون در ۲۱۰ کشور جهان ۳ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۵۵۰ نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۲۱۹ هزار و ۲۵۳ نفر فوت کرده اند. بیش از یک میلیون نفر از مبتلایان امریکایی هستند که به خاطر نبود زیرساخت های بهداشتی اکنون این آمار رو به افزایش است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.