مدیر آموزش و پرورش تایباد گفت: وضعیت اقتصادی و عدم پوشش اینترنت در برخی روستاها از عمده‌ترین دلایلی است که مانع پیوستن ۳۰ درصد از دانش‌آموزان تایبادی به شبکه شاد می‌شود.

۳۰ درصد از دانش‌آموزان تایبادی دسترسی به سامانه شاد ندارند

به گزارش قدس آنلاین، محمود آریامنش در خصوص وضعیت برگزاری امتحانات مدارس شهرستان تایباد اظهار کرد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد به مدت سه هفته به صورت حضوری و هماهنگ با ایجاد شرایط لازم جهت برقراری فاصله فیزیکی برگزار خواهد شد. همچنین برای سایر پایه‌های دوره متوسطه اول و دوم نیز منتظر دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و در صورت صدور مجوز آزمون حضوری، آمادگی برگزاری آزمون از محتوای تدریس شده حضوری را داریم.

مدیر آموزش و پرورش تایباد افزود: البته تصمیم گیری در این خصوص بر عهده مدارس است، به این دلیل که بسیاری از مدارس در حوزه مدرسه مجازی فعالیت گسترده‌ای داشتند و محتوای درسی به طور کامل به دانش آموزان ارائه شده است، اما پیش بینی می‌شود تا پایه یازدهم بر اساس شناخت معلم، فعالیت‌های آموزشی مجازی و حضوری در کلاس‌های درس، نمره لحاظ شود.

آریامنش افزود: آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان نیز به صورت مجزا برگزار خواهد شد، اما برگزاری حضوری این آزمون با مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود. دانش آموزان در صورت عدم صدور مجوز، با فرم امتیاز بندی که ابلاغ خواهد شد وارد دوره جدید می‌شوند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تا قبل از تعطیلات مدارس به دلیل بیماری کرونا، ۸۰ درصد از محتوای کتاب‌های آموزشی تدریس شده بود و سوالات از همین بخش مطرح می‌شود، لذا جای نگرانی برای دانش آموزان و خانواده‌های آنان نیست، البته از ۲۰ درصد باقی مانده به صورت اختیاری چهار نمره سوال مطرح خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش تایباد در خصوص وضعیت نرم افزار شاد در شهرستان، ابراز کرد: تاکنون ۱۰۰ درصد معلمان، مدیران و مدارس شهرستان وارد نرم افزار شاد شدند، اما بر اساس بررسی‌های انجام شده فقط ۷۰ درصد دانش آموزان امکان کار با نرم افزار را دارند و ۳۰ درصد باقی مانده به دلایل مختلفی نمی‌توانند وارد این سامانه آموزشی شوند.

وضعیت اقتصادی و عدم پوشش اینترنت مانع پیوستن دانش‌آموزان به سامانه شاد

آریا منش ادامه داد: وضعیت اقتصادی و عدم پوشش اینترنت در برخی روستاها از عمده ترین دلایلی است که مانع پیوستن ۳۰ درصد گفته شده به شبکه شاد می‌شود، هرچند از نظر ما آموزش به هر وسیله‌ای باید انجام پذیرد و تنها منوط به شبکه شاد نیست.

وی در خصوص روند ارائه محتوای آموزشی در مناطق کم‌تر توسعه یافته و همچنین خانواده‌هایی که امکان خرید تلفن همراه و اینترنت ندارند، گفت: خوشبختانه معلمان ما به طور شبانه روزی در حال تولید محتوای آموزشی هستند به طوری که تاکنون بیش از هزار، سی دی و کاربرگ آموزشی در حوزه ابتدایی در شهرستان تولید و به طرق مختلف به دست دانش آموزان می‌رسد. به عنوان مثال یک مدیر مدرسه محتوای آموزشی را به صورت کاربرگ چاپ و با موتور شخصی به صورت خانه به خانه در روستاها توزیع می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش تایباد ابراز کرد: معلم‌ها نیز با مراجعه به درب منازل روستاییان و اقدام به رفع اشکال دروس دانش آموزان با رعایت توصیه‌های وزارت بهداشت می‌نمایند، همچنین یک معلم خانم نیز در یکی از روستاها که امکانات اینترنت و تلفن همراه، فراهم نیست، حیاط منزل خود را فرش کرده و ۱۲ دانش آموز ابتدایی خود را با رعایت دقیق نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی آموزش می‌دهد، به این دلیل است که ما می‌گوئیم آموزش تعطیل شدنی نیست.

آریامنش در خصوص فعالیت‌های فرهنگیان تایباد در امر مبارزه با بیماری کرونا، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد بیماری در بین معلمان و دانش آموزان تایبادی گزارش نشده است. فرهنگیان تایبادی تاکنون در امر ضدعفونی مدارس و معابر، همکاری با ستاد فرامین امام خمینی (ره) جهت تولید ماسک و البسه محافظتی مورد نیاز بخش درمان و توزیع ماسک و همچنین سبد غذایی ویژه خانواده‌های دانش آموزان نیازمند اقدامات ارزشمندی انجام دادند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.