فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تربت حیدریه گفت: رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مومنانه» شامل یک هزار و ۵۰۰ بسته اقلام معیشتی توسط بسیج سازندگی سپاه این شهرستان و یک هزار بسته کمک مردمی برای خدمت‌رسانی به اقشار نیازمند آغاز شد.

آغاز مرحله اصلی رزمایش مواسات و کمک مومنانه در تربت حیدریه

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ پاسدار علی نیک‌یاد در نشست خبری که در سالن شهید برونسی برگزار شد، اظهار کرد: رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مومنانه» شامل یک هزار و ۵۰۰ بسته اقلام معیشتی توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه تربت حیدریه و یک هزار بسته کمک مردمی برای خدمت‌رسانی به اقشار نیازمند در حال برگزاری است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تربت حیدریه ارزش ریالی هر یک از این بسته‌های معیشتی را ۵ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: پیش از این در نیمه ماه شعبان تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان یک هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی توسط حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج هر کدام به ارزش تقریبی و میانگین ۳۰۰ میلیون ریال بین جامعه هدف توزیع شد.

وی ادامه داد: مرحله اصلی رزمایش امروز با محوریت قرارگاه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی انجام می‌شود و مرحله بعدی این رزمایش نیز در روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) ادامه پیدا می‌کند.

نیک یاد گفت: ویروس کرونا دو روی یک سکه است که یک روی آن بیماری و گرفتاری و از دست دادن عزیزان بوده، دیگر روی آن همدلی، مواسات و خلق حماسه‌های زیبا، به یادماندنی و انجام کارهای جهادی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تربت حیدریه بیان کرد: از ابتدای انقلاب، مردم ایران در همه حوادث و بحران‌ها اعم از دفاع مقدس، سازندگی، سیل و زلزله و امروز نیز ویروس منحوس کرونا خوش درخشیدند که الگوی خوبی برای جهانیان شده است.

وی به تشریح فعالیت‌های انجام گرفته از آغاز شیوع ویروس کرونا در تربت حیدریه پرداخت و افزود: ما در چهار بخش برای مقابله با کرونا ورود کردیم که در موضوع اول با ضدعفونی منازل، کوچه‌ها و خیابان‌ها به صورت شبانه در کنار مدافعان سلامت حضور داشتیم.

نیک یاد از انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، تهیه و تولید و توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی و انجام رزمایش کمک مومنانه به عنوان سه موضوع دیگری که سپاهیان و بسیجیان به آن ورود داشتند، یاد کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تربت حیدریه اظهار کرد: از اوایل اسفند ماه گروه‌های خودجوش مردمی، هیاتی، جهادی و طلاب کار را شروع کردند، ما همه را در یک تیم واحد با عنوان قرارگاه پدافند زیستی شهید سلیمانی سازماندهی کردیم و ظرفیت‌های بالای تجهیزاتی مردم پای کار آمد و شاهد این هم‌افزایی بودیم.

وی تاکید کرد: حدود ۲۴ تیم در شب‌های مختلف کار ضد عفونی معابر را انجام می‌دادند، ضمن آنکه گشت امنیتی محله محور را به گشت‌های سلامت محله محور تبدیل کردیم.

نیک یاد گفت: از اوایل اردیبهشت با تغییر پروتکل‌ها، ضد عفونی معابر، محدود و در مناطق صرفا آلوده و طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌گیرد.

انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی در قالب ۵ سرفصل

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تربت حیدریه اظهار کرد: در تفاهم‌نامه با علوم پزشکی کار را در قالب ۵ سرفصل انجام دادیم که ابتدا ۲۰۰ تیم از بسیجیان را آموزش دادیم و آنها مامور شدند تا با مراجعه به مراکز بهداشتی به نگهداری بیماران کرونایی کمک کنند.

وی افزود: همچنین تیم‌های بسیج اداری در قالب ۲۷ تیم کار آموزش را صورت می‌دادند و ۱۵ تیم در مبادی ورودی و خروجی کار غربالگری را در کنار هلال احمر و علوم پزشکی انجام دادند.

نیک یاد ادامه داد: کمک به غربالگری و پایش افراد در سامانه سلامت دیگر اقدام بسیجیان بود و در مجموع ۴۰۰ نفر در این طرح‌ها مشارکت داشتند که در ۱۵ روز بیش از ۹۵ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه را غربالگری کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تربت حیدریه از تهیه و تولید ۲۰ هزار بروشور محتوای آموزشی، راه‌اندازی ایستگاه غربالگری، تب سنجی و نقش‌آفرینی در فضای مجازی، تولید و توزیع رایگان ۵۰ هزار ماسک و ۴۰ هزار پک بهداشتی، به عنوان دیگر اقدامات جهادی بسیجیان یاد کرد.

وی گفت: رزمایش کمک مومنانه و مواسات پس از تکلیفی که مقام معظم رهبری ابلاغ فرمودند، براساس تدبیری که در تربت حیدریه و استان صورت گرفت کار را به صورت محله‌ای پیش‌بینی کردیم، به این صورت که هر محله خودش کار را انجام و مسجد محور باشد و بسیجیان در پایگاه‌های بسیج محله هماهنگی را با همه گروه‌های جهادی انجام دهند.

نیک یاد از شناسایی متضررین و محرومین ۷ هزار خانوار و ۳ هزار کارگر ساختمانی در تربت حیدریه خبر داد و افزود: با هماهنگی و محوریت کمیته امداد، سامانه‌ای طراحی شده که با ثبت شماره کد ملی کار صورت می‌گیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.