چهار طرح بزرگ ملی در صنعت مس کشور با دستور رییس جمهوری در منطقه خاتون آباد استان کرمان افتتاح شد.

تأکید رئیس جمهور برعرضه سهام معادن کوچک و متوسط در بورس/توصیه به عرضه سهام ایمیدرو

قدس آنلاین:مجتمع توسعه ذوب مس آندی خاتون آباد، انبار کنسانتره مس و کارخانه های تولید اسید سولفوریک و تولید اکسیژن مجتمع مس در شهربابک در استان کرمان با سرمایه گذاری ٢۵٢ میلیون یورو و ٢٢١ میلیارد تومان صبح روز پنجشنبه (١٨ اردیبهشت ٩٩) با دستور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی از طریق ویدیو کنفرانس به بهره برداری رسید

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور روز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح توسعه ذوب و انبار کنسانتره مجتمع مس شهر بابک، افزایش ۵۰ درصدی محصولات این مجتمع و رساندن این تولیدات به رقم ۱۲۰ هزار تن را کاری ارزشمند دانست و اظهارداشت: کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در کنار بهره گیری از تکنولوژی جدید و افزایش تولید از نکات ارزنده این طرح است. 
روحانی در این مراسم پس از شنیدن گزارش مدیران این مجتمع، گفت: عرضه معادن کوچک و متوسط به بورس و اینکه مردم بیایند یک معدن و یا یک سهامی از معدن را خریداری کنند، موجب می شود هم بورس گشایش پیدا ‌کند و هم معادن کوچک و متوسط سریع‌تر فعال شوند.

وی افزود: توصیه من این است که سهام ایمیدرو در بورس واگذار شود، بورس استعداد بسیار زیادی دارد آنچه امروز در بورس تهران مشاهده می کنیم این است که سرمایه قابل ملاحظه‌ای وارد شده است می‌توان این سرمایه‌گذاری‌ها به چندین برابر افزایش داد. زنده ماندن و تحرک بورس در گرو این است که سهام جدید وارد بورس شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه سهام عدالت نیز ان‌شاءالله در بورس عرضه خواهد شد، اضافه کرد: این سهام بسیار ارزشمند است و به راحتی در بازار بورس فروش خواهد رفت. باید مسئولان وزارت اقتصاد تلاش کند این موضوع به مردم توضیح داده شود.  از وزیر اقتصاد می‌خواهم که این کار را هر چه سریعتر ساماندهی کند راه های مختلفی در این زمینه وجود دارد که مردم به راحتی بتوانند سهام خود را بفروشند و پول آن را به هر مصرف که می‌خواهند برسانند. در شرایط سخت تحریم و کرونا و در شرایطی که بسیاری از شغل ها به طور کامل خوابیده؛  این سهام می تواند بخشی از مشکلات مردم را حل کند.

روحانی با تأکید بر اینکه بورس باید فعال شود و توسعه یابد، گفت: برخی بخش‌ها برای واگذاری در بورس فعال نشدند که باید برای آن ها فکر کرد به عنوان مثال زمین‌های زیادی در اختیار دولت و نیروهای مسلح است به عنوان مثال پادگان های بزرگ  یا زمین های بزرگ دولت و همچنین معادن بزرگ، باید ارزش این ها مشخص شده و به صورت سهام واگذار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.