دهمین قسمت «+چرخ» ساعت ۱۴:۳۰ امروز، ‌شنبه ۲۰ اردیبهشت، با بررسی ابعاد مختلف زلزله‌ی اخیر تهران روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

جزییات زمین‌لرزه‌ تهران و ابعاد خطرهای احتمالی فعال شدن گسل مشاء در «+چرخ»




قدس آنلاین: به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این قسمت از برنامه‌ی «+چرخ»، محمود حاج‌زمان به‌عنوان مجری-کارشناس «+چرخ» با دکتر مهدی زارع، زلزله‌شناس و استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی درباره‌ی زلزله‌ی تهران گفت‌وگو خواهد کرد.
زلزله‌ای که ساعت ۴۸ دقیقه‌ی بامداد روز جمعه با بزرگای ۵.۱ ریشتر رخ داد و مرکز آن در ۴۰ کیلومتری شرق تهران، روی گسل مشاء دماوند بوده است. این زلزله جز دماوند و تهران، در شهرهایی مانند کرج، قزوین و بعضی شهرهای شمالی کشور هم احساس شده است. گسل مشاء از گسل‌های مهم نزدیک پایتخت است که با گسل شمال تهران تلاقی دارد و سال ۱۸۳۰ میلادی زمین‌لرزه‌ای با بزرگای ۷ ریشتر داشته و از ۱۹۰ سال پیش زلزله‌ی مهمی روی این گسل اتفاق نیفتاده است.
«+چرخ» در این برنامه جزییات زمین‌لرزه‌ی تهران و ابعاد مختلف خطرهای احتمالی فعال شدن گسل مشاء را بررسی خواهد کرد.

مجله‌ی تصویری «+چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با تمرکز بر تحولات علمی درباره‌ی ویروس کرونا و با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«+چرخ» در ماه مبارک رمضان از شنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۴:۳۰ به‌صورت زنده و تکرار آن ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «+چرخ» را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.