به همت خادمان بارگاه منور رضوی و به منظور تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب برای دستگیری از نیازمندان در ماه مبارک رمضان، جمعه‌شب نان رایگان در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد طبخ و توزیع شد.

توزیع نان صلواتی در ۱۵ نانوایی مناطق محروم شهر مشهد توسط خادمان دربان حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین، جمعی از خادمان کشیک هفتم اداره دربانان آستان قدس رضوی در شب میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) پخت نان صلواتی ۱۵ نانوایی واقع در محلات حاشیه شهر مشهد را متقبل شدند.

امین الله رمضان پور، از خادمان دربان حرم رضوی در حاشیه بازدید از نانوایی‌های مجری این برنامه به خبرنگار آستان نیوز گفت: این حرکت خداپسندانه، امسال به تبع سنوات گذشته به نیت کمک به اقشار بی‌بضاعت شهر مشهد در ماه میهمانی خدا، بعد از انتخاب و معرفی مناطق هدف از سوی معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی و پرداخت هزینه‌ها توسط دربانان کشیک هفتم حرم مطهر رضوی به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: در مناطق رباط طرق، شهرک شهید رجایی، شهرک شهید باهنر، منطقه پنجتن، طبرسی شمالی، خواجه ربیع، اسماعیل آباد، شهرک مهرآباد، بلوار توس، بلوار رسالت، بلوار شاهنامه، منطقه اروند و روستای عباس آباد هر کدام یک نانوایی و در بلوار شهید آوینی ۲ نانوایی توزیع رایگان نان را در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) انجام دادند.

رمضانی با ابراز امیدواری برای ادامه این نوع برنامه‌های خیرخواهانه توسط خادمان دربان کشیک هفتم تا پایان ماه مبارک رمضان گفت: برای پخت نان هر باب نانوایی، از مبلغ یک میلیون به بالا و در مجموع ۱۰ میلیون تومان از خادمان خیر این کشیک خدمتی جمعآوری شده است.

وی اضافه کرد: در هر باب نانوایی سه تن از خادمان برای تقدیم نان و نیز نظارت بر رعایت کامل ضوابط بهداشتی و رعایت نظم و انضباط و فاصله‌گذاری اجتماعی بین صفوف با لباس ویژه خدمت حضور دارند. توزیع یک تا حداکثر هشت قرص نان برای هر فرد متقاضی نان در نظر گرفته شده است.

این خادم حرم مطهر حضرت رضا(ع) همچنین یادآور شد: سال‌های گذشته هم خدمت به محرومان شهر مشهد جزء اولویت‌های خادمان این آستان مقدس بود که به صورت برگزاری مراسم افطاری نمود پیدا می‌کرد اما امسال به واسطه شیوع بیماری و محدودیت‌های به وجود آمده، در قالبی دیگر در خدمت همشهریان هستیم.  

به گفته وی، خادمان کشیک هفتم دربانان آستان قدس در حرکت دیگری در راستای تهیه و توزیع ۵۰ هزار بسته کمک‌معیشتی توسط خادمان حرم مطهر، ۲۵۰ بسته را به ارزش ۲۵۰ هزار تومان متعهد شده‌اند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.