پرونده استخدام مارک ویلموتس و حواشی آن نه تنها تمامی ندارد بلکه هر روز حاشیه‌ای جدید درباره این ماجرا در رسانه‌های خبری منتشر می‌شود. هرچند میثاقی و تاج هر یک به نوعی خود را فاتح مناظره تلویزیونی دوشنبه شب می‌دانند، اما بخش عمده‌ای از اهالی فوتبال معتقدند سؤال و جواب‌های طرح شده در این برنامه تلویزیونی رضایتبخش نبود.

قدس آنلاین: پرونده استخدام مارک ویلموتس و حواشی آن نه تنها تمامی ندارد بلکه هر روز حاشیه‌ای جدید درباره این ماجرا در رسانه‌های خبری منتشر می‌شود. هرچند میثاقی و تاج هر یک به نوعی خود را فاتح مناظره تلویزیونی دوشنبه شب می‌دانند، اما بخش عمده‌ای از اهالی فوتبال معتقدند سؤال و جواب‌های طرح شده در این برنامه تلویزیونی رضایتبخش نبود.

مهدی تاج در این برنامه تلویزیونی مدعی شد که برخلاف اعلام رسانه‌ها مبنی بر اینکه یک مرکز تجاری فرهنگی در خارج از کشور مارک ویلموتس را معرفی کرده است این گزینه از سوی فدراسیون تعیین شده بود و پس از اعلام نظر کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال اقدام به مذکره با این گزینه کرده است!

*کدام کمیته فنی؟

در حالی که اظهارات محمود یاوری، همشهری مهدی تاج و عضو پیشین کمیته فنی این مسئله را با قاطعیت رد می‌کند و مدعی است هیچ نظری از کمیته فنی در این ارتباط اخذ نشد بلکه مسئولان فدراسیون فوتبال راساً اقدام به انتخاب مارک ویلموتس گرفتند. اظهارات محمود یاوری این حقیقت را برملا کرد که مهدی تاج آنچه واقعیت داشته را بیان نکرده و اگر مجری برنامه تسلط کافی بر این اتفاقات را داشت بلافاصله اعضای کمیته فنی را روی خط برنامه می‌آورد.

مهدی تاج فیلمی را همراه خود به تلویزیون آورد تا ثابت کند ویلموتس موافقان زیادی داشت او با به تصویر کشیدن مصاحبه‌های

*سودی فدراسیون‌نشین‌ها بردند

اقبالی، چراغ‌پور و برخی کارشناسان دیگر مدعی شدند که صاحبنظران و مدرسان بین‌المللی از ورود ویلموتس شادمان شدند و این اتفاق را یک حرکت رو به جلو تلقی کردند اما اقبالی در واکنش به این استناد مهدی تاج به اظهارات وی در بدو ورود سرمربی بلژیکی گفت: کمیته فنی در کار نبوده است. وزیر ورزش پیشتر ریاست شرکتی را برعهده داشت که این شرکت، مربیانی را به او پیشنهاد کردند. وزیر هم این پیشنهادها را به فدراسیون فوتبال داد و ویلموتس انتخاب شد. وزارت در این انتخاب دخالت مستقیمی داشته، اما منکر نقش خود شده است.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره اینکه ممکن است فدراسیون در پرونده ویلموتس به پرداخت پنج میلیون یورو به ویلموتس محکوم شود، بیان کرد: یک قرارداد کاملاً ترکمنچایی بود که دلالانی در این میان سود بردند و کسانی در فدراسیون هستند که از آن بی‌نصیب نماندند. این مسئله باید بالاتر از وزارتخانه حل و خط بطلانی روی آن کشیده شود. مردم چه گناهی کرده‌اند که ثروت آن‌ها به خاطر جهالت دوستانی که در فدراسیون نشسته‌اند، از دست برود؟ این دوستان باید محاکمه شوند.

*دلال‌ها نقش اول را دارند

در همین رابطه افرادی نظیر رسول کربکندی نیز واکنش‌هایی به اظهارات مهدی تاج داشتند و مدعی شدند نه تنها دفاع وی از انتخاب ویلموتس منطقی بود بلکه اتفاقات هفته‌های اخیر نشان می‌دهد هر روز باید منتظر یک افتضاح جدید در پرونده ویلموتس باشیم.

کربکندی در ادامه گفت: متأسفانه در تمامی ارکان ورزش ما، دلال‌ها تعیین‌کننده هستند و وقتی اقدام به آوردن مربی یا بازیکن خارجی می‌کنند، از این موضوع سود می‌برند. پس از جدایی کی‌روش انتظار ما این بود که در عقد قرارداد با سرمربی جدید، خیلی چیزها در نظر گرفته شود تا فدراسیون حکم یک شاگرد را برای سرمربی تیم ملی نداشته باشد، ولی متأسفانه هر روز بوی گندی از مفاد قرارداد فدراسیون با ویلموتس بلند می‌شود.

*شاهنامه پر رنج

همایون شاهرخی سرپرست سابق تیم ملی و مربی سال‌های دور فوتبال ایران نیز دراین باره اظهارات قابل تأملی دارد، وی درباره قرارداد فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس و اینکه مربی بلژیکی پیشین تیم ملی تاکنون دو میلیون یورو از فدراسیون پول دریافت کرده است گفت: چقدر کم پول گرفته است! اگر بخواهیم در مورد اشتباهات حرف بزنیم باید شاهنامه بنویسیم و متأسفانه ورزش ایران به خصوص فوتبال وضعیتی افسارگسیخته دارد.

سرمربی پیشین تیم ملی در ادامه با کنایه مستقیم به مسئولان ورزش و فوتبال ایران می‌گوید: متأسفانه در ورزش به خصوص فوتبال، حقه‌بازی و دلالی بیداد می‌کند. تا وقتی که متخلفان یا آن‌هایی که مرتکب اشتباه می‌شوند، بازخواست نشوند، همین آش است و همین کاسه.

*انتشار کپی قرارداد

اما این پایان واکنش‌ها نبود، بیژن ذوالفقارنسب مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران هم از ضرورت ورود دستگاه‌های نظارتی و قضایی به این پرونده سخن گفت و در این باره توضیح داد: به راحتی می‌توان متوجه شد که ویلموتس دارای مشاوران حقوقی قوی است که می‌توانند از ضعف‌های قرارداد به نفع خود استفاده کنند. در قرارداد همه چیز بر وفق مراد بوده و در این مدت نیز واکنش‌های حقوقی ضعیفی از سوی فدراسیون دیده شده است. قرارداد ویلموتس و همکارانش به هیچ وجه شفاف نیست. همین الان هم باید شفاف‌سازی شود و حتی کپی قرارداد می‌تواند منتشر شود تا این همه صحبت و حواشی برطرف شود، چون این فضا اصلاً از لحاظ بین‌المللی جالب نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.