شرکت معتبر سونی سرانجام طی یک رویداد آنلاین از کنسول محبوب پلی استیشن ۵ خود رونمایی کرد.

کنسول بازی Play station ۵ سرانجام معرفی شد +عکس

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، رونمایی از پلی استیشن ۵ سونی ، که به دنبال قتل جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس به تعویق افتاد ، دیشب در ایالات متحده آمریکا معرفی شد.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی سونی جالب ترین جزئیات در بین ویژگی‌های پلی استیشن ۵ استفاده از پردازنده AMD Zen ۲ است که از سرعت ۸ هسته‌ای ۳.۵ گیگاهرتز پشتیبانی می کند.

کنسول PS۵ با پردازش CPU مبتنی بر AMD Zen ۲ با ۸ هسته در ۳.۵ گیگاهرتز ، ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR۶ و یک پردازنده گرافیکی RDNA ۲ AMD سفارشی شده است که قدرت پردازش آن به صورت تخصصی در حدود ۱۰.۲۸ TFLOP خواهد بود.



در پردازنده گرافیکی ، معماری RDNA ۲ وجود دارد که توسط AMD توسعه یافته است. RDNA ۲ با ۳۶ واحد محاسبه در فرکانس ۲.۲۳ گیگاهرتز ، RDNA ۲ ۱۰.۲۸ ترابلوپ چشمگیر را برای PS۵ نشان می دهد. علاوه بر این ، PS۵ از وضوح ۸K نیز پشتیبانی می‌کند و اولین بازی‌های این دستگاه مانند Horizon Forbidden West ، Spider-Man: Miles Morales و بازسازی PS۵ از Demon's Souls معرفی شده است.

پلی استیشن ۵ بسیار سریعتر از نسل قبلی خود خواهد بود، واحد ذخیره سازی داخلی ۸۲۵ گیگابایت SSD است و PS۵ از حافظه قابل ارتقا با شکاف NVMe SSD پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای درگاه USB اضافی برای ذخیره سازی خارجی است.

در قسمت حافظه ، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی GDDR۶ / ۲۵۶ Bit از جمله قدرتمندترین ویژگی های PlayStation ۵ است، با این ویژگی ، بازی ها و پلیر ها صد برابر سریعتر از مدل قبلی اجرا خواهند شد و به عنوان یک درایو نوری، درایور قویBlu-ray ۴K UHD مورداستفاده قرار گرفته است.



بر روی این کنسول جدید، بازی‌های PS۴ و PS۴ Pro با حالت بازی قدیمی قابل اجرا خواهند بود. قبلاً مشخص بود که پشتیبانی کنسول Ray Tracing روی کنسول وجود خواهد داشت  اما دامنه استفاده از آن ناشناخته بود.

 از ویژگی‌های دیگر PS۵ این است که کنسول نسل بعدی دارای ردیابی پرتویی ، SSD فوق العاده سریع ، پخش کننده ۴K Blu-ray است و با انبوهی از بازی‌های PS۴ سازگار خواهد بود. حتی ممکن است از قابلیت دستیار صوتی برخوردار باشد تا به کاربر راهنمایی بیشتری بدهد. بنابراین، تاکنون PS۵ عملکرد و مشخصات بسیار قوی دارد اما آنچهتفاوت‌ها را ایجاد می کند، بازی‌هاست.



سونی تمام توجهات را با دسته کنترل کننده پلی استیشن ۵ DualSense جلب کرد. اعلام شد که در این کنترلر ، دکمه Share به Creat تغییر یافته است. این دسته کنترل کننده توسط بسیاری از بازیکنان با اندازه‌های مختلف دست امتحان شده و بهترین ارگونومی از این طریق حاصل شده است و ویژگی‌های قابل توجهی از جمله بازخورد haptic ، محرک‌های تطبیقی ​​و میکروفن داخلی را در خود دارد.

سطح لرزش دسته DualSense نیز بالاتر خواهد بود و سطح ارتعاشات مطابق با صحنه‌های بازی تغییر قابل توجهی می‌کند. همچنین توضیح داده شد که تغییر زاویه در کلیدهای L۲ و R۲ تغییر یافته است و دلیل این امر این است که این کلیدها مطابق فشار کاربر به دکمه‌ها پاسخ خواهند داد.



قیمت و تاریخ عرضه play station ۵

نسخه ۲TB پلی استیشن ۵ که در چند روز گذشته در آمازون ظاهر شد ، با قیمت ۵۹۹ پوند وارد بازار خواهد شد. این مقدار ، که توسط کاربران تأیید می‌شود، با قیمتی که سونی رسماً اعلام کرده، کمی منطقی‌تر شده است.

سونی رسماً تأیید کرده است که PS۵ "به موقع برای تعطیلات ۲۰۲۰" در سطح جهانی منتشر خواهد شد، احتمالاً مدتی بین اکتبر و دسامبر سال ۲۰۲۰ - با قرار دادن آن در رقابت مستقیم با Xbox Series X ، که در همان باز زمانی منتشر می شود، در گذشته اعلام شده بود که تاریخ انتشار این کنسول ۲۰ نوامبر ۲۰۲۰ خواهد بود اما هنوز تأیید نشده است.

البته با وجود شایعات ، سونی تأیید کرده است که تاریخ انتشار PS۵ به دلیل شیوع ویروس Covid-۱۹ به تعویق نیفتاده است ، بنابراین ما شاهد انتشار کنسول نسل بعدی این غول فناوری ژاپنی در اواخر سال ۲۰۲۰ خواهیم بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.