خواهر رهبر کره شمالی، سئول را به بستن یک دفتر فرهنگی که نماد همکاری با کره جنوبی است و قطع روابط با مقامات این کشور تهدید کرد.

خواهر رهبر کره شمالی، سئول را به قطع روابط تهدید کرد

به گزارش قدس آنلاین، خواهر رهبر کره شمالی عصر شنبه به وقت تهران کره جنوبی را به بسته شدن یک دفتر فرهنگی که نماد ارتباط بین پیونگ یانگ وسئول است، و قطع تماس با مقامات کره جنوبی تهدید کرد.

به نوشته خبرگزاری «کیودو» به نقل از خبرگزاری دولتی کره شمالی، «کیم یو جونگ» خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز شنبه در بیانیه‌ای از بسته شدن کامل دفتر فرهنگی با کره جنوبی که در شهر مرزی «کائه سانگ» قرار دارد، خبر داد.

گفته می‌شود که سخنان خواهر کره شمالی مرحله بعدی واکنش پیونگ یانگ به سئول و پخش جزوات علیه کره شمالی است. در بخشی از بیانیه خواهر رهبر کره شمالی آمده است: «احساس می کنم زمان آن رسیده که روابط خود با مقامات کره جنوبی را قطع کنیم. ما به زودی اقدام بعدی را انجام خواهیم داد.»

خواهر رهبر کره شمالی پیشتر گفته بود که در صورت تعلل سئول در قطع فعالیت فعالان ضد پیونگ یانگ، کشورش به توافق نظامی که در سال 2018 با کره جنوبی حاصل شد خاتمه می‌دهد. یکی از سخنگویان حزب حاکم کره شمالی نیز گفته بود که کره جنوبی در تعهدات خود صداقت ندارد. 

یک مقام ارشد کره شمالی نیز روز شنبه در اظهاراتی تند خطاب به کره جنوبی مواضع و صحبت‌های سئول درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی را «واقعا مضحک» خواند.

«که‌وون جونگ گان» مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که عضو ارشد هیات مذاکره این کشور در گفت‌وگوها با آمریکا است، امروز گفت: «شنیدن اظهارات مهمل مقام‌های کره جنوبی درباره مسائل مرتبط با پیونگ یانگ و واشنگتن واقعا مضحک است (چرا) که آنها هیچ صلاحیتی برای اظهارنظر و دخالت کردن ندارند.»

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.