استاندار خراسان رضوی گفت: هدف اصلی در این استان توسعه اقتصادی و فرهنگی از طریق توانمند کردن مردم و استفاده از سرمایه‌های اجتماعی است.

 هدف اصلی در خراسان رضوی  توانمند کردن مردم است

به گزارش قدس  آنلاین، علیرضا رزم حسینی  در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌ای وزیر کشور افزود: پیش نیاز تحقق این مهم وحدت و همدلی است که بین مردم و مسوولان استان وجود دارد.

وی ادامه داد: هدف مشترک ما در خراسان رضوی کار و تلاش برای ایجاد امنیت اقتصادی و تامین امنیت مردم و توانمند کردن آنان و افزایش سرمایه‌ اجتماعی برای نظام است.

استاندار خراسان رضوی گفت: اقتصاد مقاومتی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است، مردمی کردن اقتصاد می‌باشد و این مهم در خراسان رضوی در قالب انعقاد تفاهمنامه در چارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی و شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و شناسنامه دار کردن آنها اجرا می‌شود.

وی افزود: کشور را نمی‌توان با دولت‌ها ساخت، چرا که برخی اوقات با توسعه همه زیرساخت‌ها در کشور، نمی‌توان مردم را پای کار آورد، کشور را باید با سرمایه شرکت‌ها و مردم ساخت.

رزم حسینی ادامه داد: براساس آنچه که اعلام شد دارایی های دولت به غیر از نفت، معادن و گاز هفت میلیون میلیارد تومان و نقدینگی در دست مردم سه میلیون میلیارد تومان است، اگر ۱۰ درصد از هر کدام از این سرمایه‌ها آزاد شود در مجموع یک میلیون میلیارد تومان معادل ۵۰ میلیارد دلار می‌شود.

وی گفت: کشوری که با ۹ میلیارد دلار درآمد در سال گذشته خود را اداره کرده با ۵۰ میلیارد دلار می‌تواند گام‌های بلندی در مسیر توسعه اقتصاد بردارد یعنی با سرمایه مردمی می‌تواند توسعه را رقم بزند.

استاندار خراسان رضوی افزود: سبک اداره کشور باید تغییر کند که نخستین گام در این حوزه توزیع عادلانه ثروت و تقویت سرمایه اجتماعی است، در خراسان رضوی وحدت برای توسعه و آبادانی وجود دارد و هیچ دعوای سیاسی وجود نداشته و همه مشتاق فعالیت برای توسعه هستند.

وی با اشاره به اقدام ارزشمند وزارت کشور در ساماندهی وضعیت شرکت پدیده شاندیز ادامه داد: هم اینک ۱۳۱ هزار سهامدار این شرکت در بورس صف ایجاد کرده و هیچ کس حاضر به فروش سهام خود نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست به تشریح محورهای ۳۰ گانه دارای اولویت حوزه اقتصادی ابلاغی وزارت کشور و کمیته‌های ۲۶ گانه با هدف تحقق برنامه عملیاتی اقتصادی سال ۱۳۹۹ پرداخت.

علی رسولیان درباره الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی در خراسان رضوی گفت: دستاورد اجرای این طرح در استان انعقاد یکهزار و ۲۲۹ تفاهمنامه سرمایه‌گذاری با مبلغ ۲۰۵ هزار و سه میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۲۰۷ هزار و ۵۴۰ نفر بوده است.

وی افزود: در این راستا تاکنون ۱۹۷ طرح سرمایه‌گذاری با مبلغ ۱۰ هزار و ۷۲۹ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۱۳ هزار و ۶۵۱ نفر به بهره برداری رسیده است.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: طرح‌های بزرگ این استان که تاکنون شناسایی شده شامل ۳۳۴ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۹۰ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۱۸۷ هزار و ۵۰۴ نفر است که به عنوان طرح‌های دارای اولویت در نظر گرفته می‌شود.

وی گفت: مجموع تسهیلات درخواستی برای پروژه‌های در حال اجرا از محل انعقاد تفاهمنامه‌های سرمایه‌گذاری در چارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی استاننیز ۱۳۵ هزار میلیارد تومان است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.