وزارت خارجه سودان اعلام کرد که خارطوم به زودی به توافقی با واشنگتن درباره جبران خسارات قربانیان دو انفجار سال ۱۹۹۸ خواهد رسید.

خارطوم در آستانه توافق با واشنگتن درباره انفجارهای سال ۱۹۹۸

به گزارش قدس آنلاین، اسماء محمد عبدالله، وزیر خارجه سودان امروز (سه‌شنبه) در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه اظهار کرد: خارطوم در آستانه توافقی با واشنگتن درباره جبران خسارت قربانیان انفجارهای دو سفارت آمریکا در کنیا و تانزانیا در سال ۱۹۹۸ است.

عبدالله گفت: این روزها آخرین اقدامات مربوط به پرونده جبران خسارات قربانیان انفجارهای دو سفارتخانه آمریکا در کنیا و تانزانیا در دست انجام هستند. به این ترتیب سودان بخش طولانی از مسیر حذف نام این کشور از لیست کشورهای حامی تروریسم را طی کرده و به تمام درخواست‌ها در این زمینه عمل می‌کند.

وزیر خارجه سودان در ادامه فاش کرد: در حال حاضر هیئتی از سودان در واشنگتن در حال مذاکره با وکلای قربانیان و مسؤولان وزارت خارجه است.

او در این راستا به اقدام مشابهی در گذشته در سازش با قربانیان انفجار ناوشکن "کول" اشاره کرد.

دولت سودان اول آوریل گذشته توافقنامه سازشی را با خانواده‌های قربانیان انفجار ناوشکن آمریکایی "یو اس کول" به امضا رساند، این انفجار که سال ۲۰۰۰ در مقابل بندر عدن رخ داد، به کشته شدن ۱۷ کادر این ناوشکن منجر شد.

آمریکا از سال ۱۹۹۳ سودان را به دلیل ارتباط با تشکل‌های تروریستی از جمله القاعده در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار داده است.

دو کشور به تازگی توافق کردند که سطح روابط دیپلماتیک خود را به سطح سفیر ارتقا دهند.

واشنگتن ماه مه با انتخاب نور الدین ساتی به عنوان اولین سفیر سودان در این کشور در طول ۲۳ سال گذشته موافقت کرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.