مراسم «شکوه رضوان» حرم مطهر رضوی با رعایت پروتکل های بهداشتی هر شب در صحن جامع رضوی برگزار می شود.

برگزاری مراسم «شکوه رضوان» در صحن جامع رضوی

به گزارش قدس آنلاین، آستان قدس رضوی هر سال در دهه کرامت با صدها برنامه متنوع میزبان زائران بود به طوری که در برخی از ساعات، همزمان چند برنامه محوری و بزرگ برگزار می شد که همه آنها دارای مخاطبان بسیاری بود اما امسال، حرم مطهر مبتنی بر پروتکل های بهداشتی بسیاری از برنامه های خود را محدود کرده و یا اجرا نمی کند.

علی‌رغم این شرایط، برنامه های زیادی در حرم مطهر در حال برگزاری است اما نسبت به سالهای گذشته تعداد برنامه هایی که با حضور زائران اجرا می شد کاهش یافته و در مقابل برنامه های تولیدی و استودیویی چندین برابر شده است.

یکی از مهمترین برنامه های دهه کرامت حرم مطهر رضوی که هر سال با شکوه خاص و غیر قابل توصیفی برگزار می شد، مراسم جشن شکوه رضوان بود که امسال نیز تا روز سوم دهه کرامت به صورت استودیویی ضبط و در نمایشگرهای پهن پیکر اکران می شد اما این مراسم از روز چهارم دهه کرامت با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در صحن جامع رضوی و با حضور زائران برگزار می شود.

این مراسم هر شب قبل از غروب افتاب آغاز و تا ساعت ۲۱:۳۰ با جرای برنامه های متعددی چون معرفی کتاب، پخش نماهنگ سخنرانی، سخنرانی، برنامه گفتمانی، اجرای گروه سرود و تواشیح، مدیحه سرایی، شعرخوانی و مسابقه برگزار می شود.

در هنگام اجرای این مراسم خادمان سلامت در بین زائران حضور یافته و نکات بهداشتی را متذکر و در صورت نیاز، به زائران ماسک، دستمال کاغذی و مواد ضدعفونی کنندهی دست می‌دهند.

در این مراسم عموم زائران باید روی فرش هایی که طبق اصول بهداشتی و با فاصله گذاری پهن شده است بنشینند.

گفتنی است در دیگر صحن ها نیز صوت و تصویر این برنامه به صورت زنده اکران شده و مخاطبان خارج از حرم نیز می توانند از طریق درگاه اینترنتی https://tv.razavi.ir از مراسم های حرم بهرمند شوند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.