مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: متاسفانه ظرفیت‌های بالای هنر خوشنویسی خراسان رضوی مغفول مانده است.

ظرفیت‌های بالای هنر خوشنویسی خراسان رضوی مغفول مانده است

به گزارش قدس آنلاین، جعفر مروارید؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در دیدار صمیمانه با محمد تعریفی هنرمند خوشنویس و کاتب قرآن اظهار داشت:  باید بیش از گذشته در جهت تبلیغ، ترویج و حفظ هنر خوشنویسی گام برداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هنر خوشنویسی را دارای جایگاه و ارزش والایی در فرهنگ شرق دانسته و ادامه داد: در بین هنرهای اسلامی، خوشنویسی به واسطه ارتباط با کلام وحی از تقدس ویژه‌ای برخوردار است.

مروارید تاکید کرد: باید بیش از گذشته تلاش شود با فعالیت‌های سازمان یافته و مفید درجهت  تبلیغ، ترویج و همچنین حفظ این میراث گرانبها در جامعه گام برداریم و با آموزش به نسل جوان این هنر را گسترش دهیم.

در این دیدار هنرمند خوشنویسی محمد تعریفی به بیان تاریخچه خوشنویسی بویژه خط ثلث پرداخت و در خصوص بیوگرافی خود بیان داشت: بنده در زمینه خط ثلث مشغول به فعالیت هستم و گزیده ای ازآثار من در کتب (روائع الخط العربی) در کشورهای عربی به چاپ رسیده و شناخته شده است.  

وی کتیبه نویسی آیات و روایات قرآنی را یکی دیگر از آثار خود خواند و افزود: تاکنون ۲۰ جلد کتاب خوشنویسی با عنوان شمیم ثلث خوشنویسی شده که تعدادی از آنان چاپ و تعدادی درحال چاپ می باشد و بیشترین کتیبه های خوشنویسی شده در حرم مطهر حضرت رضا(ع) بوده است.

در این دیدار حجت الاسلام محمد تقی کاظمی نسب معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز حضور داشت.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.