استاندار خراسان رضوی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید سعی کنند بیشتر از مبالغ اعلام شده از تسهیلات بانکی مربوط به واحدهای آسیب دیده از کرونا را جذب کنند و در این راستا دستگاه‌هایی که بیشترین جذب تسهیلات را داشته باشند، تشویق می‌شوند.

دستگاه‌هایی که بیشترین جذب تسهیلات را داشته باشند، تشویق می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان که در محل سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا باید از دولت تشکر کنیم که در شرایط سخت اقتصادی اعتبار قابل ملاحظه‌ای را برای کمک به واحدهای تولیدی کشور در نظرگرفته است، بنابراین انتظار می‌رود که بانک‌های استان با وجود شرایطی که از طرف تهران ابلاغ می‌شود، شرایط آسان‌تری را برای پرداخت در نظر بگیرند.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید سعی کنند حتی بیشتر از مبالغ اعلام شده از تسهیلات مذکور را جذب کنند و در این راستا دستگاه‌هایی که بیشترین جذب تسهیلات را داشته باشند، تشویق می‌شوند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در این خصوص آنچنان که باید اطلاع‌رسانی نشده است تا مردم و دستگاه‌ها و بنگاه‌ها از پتانسیل موجود استفاده کنند.

رزم‌حسینی اقدام دولت مبنی بر اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا را مؤثر توصیف و تصریح کرد: خراسان رضوی با توجه به ظرفیت بخش خصوصی خود، باید بالاترین سهم از جذب این تسهیلات بانکی را داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به شرایط دشوار کشور و استان متذکر شد: اگر در این شرایط همه مدیران در کنار هم نباشند و مسئولیت‌ خود را به‌درستی انجام ندهند کوتاهی کرده‌اند.

در این جلسه محمد سنجری، دبیر کارگروه اشتغال خراسان رضوی گفت: سهمیه استان از منابع ملی ۴۰ هزار میلیارد تومان مربوط به کمک به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا، ۲ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان است که در این راستا بر اساس کد بیمه تعداد ۷۶ هزار واحد در سطح استان مشمول شدند.

گفتنی است؛ در این جلسه که مدیران دستگاه‌های مختلف و بانک‌های استان حضور داشتند، عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در خصوص اطلاع‌رسانی و پرداخت تسهیلات به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.