فرماندار فیروزه گفت: این شهرستان به لحاظ شیوع ویروس کرونا همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و آمار تعداد بستری‌ها نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته‌ است و نیمی از بیماران در بیمارستان بستری می‌شوند.

۵۰ درصد مبتلایان به کرونا در فیروزه نیازمند بستری هستند

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل حکیم‌پور عنوان کرد: نرخ شیوع ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان فیروزه و روستاهای آن روند تصاعدی داشته و ۵۰ درصد مبتلایان وضعیت حادی دارند و در بیمارستان بستری می‌شوند این در حالی است که قبلا حدود یک سوم مبتلایان بستری می‌شدند.

وی ادامه داد: شرایط در شهر فیروزه همچنان قرمز است و به همین دلیل بسیاری از محدودیت‌ها همچنان پا برجا مانده است و در رابطه با بسیاری از مشاغل بازگشایی صورت نگرفته است و با متخلفان نیز برخورد می‌شود که در همین رابطه چند آشپزخانه که برای مراسم غذا طبخ می‌کردند، پلمب شدند؛ همچنین با سه واحد صنفی متخلف نیز برخورد شد.

حکیم‌پور اظهارکرد: برگزاری مراسم ترحیم کاملا ممنوع است و مساجد نیز صرفا برای برپایی نماز جماعت باز هستند.

وی بیان کرد: در رابطه با برگزاری مراسم عروسی نیز کلیه مراسم عروسی در روستاها را توسط دهیاران رصد می‌کنیم و هر گونه مراسمی که قرار است برگزار شود، چند روز قبل‌تر به ما خبر می‌دهند و در همین راستا نیروی انتظامی صاحب مجلس را فراخوان کرده و نسبت به لغو مراسم تذکر می‌دهد و چنانچه مراسم برگزار شود از طرف دادستانی حکم جلب افراد صادر می‌شود.

بیمارستان مخصوص برای بیماران مبتلا به کرونا نداریم

فرماندار شهرستان فیروزه با اشاره به اینکه در این شهرستان بیمارستان مخصوص برای بیماران مبتلا به کرونا نداریم و مبتلایانی که شرایط حاد دارند و باید بستری شوند به نیشابور منتقل می‌شوند؛ گفت: قبلا تست کرونا در شهرستان فیروزه و در مراکز بهداشتی درمانی انجام می‌شد، اما در حال حاضر و با توجه به دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، این تست فقط برای بیماران بد حال که نیاز به بستری دارند، انجام می‌شود و برای بیماران عادی که فقط برخی علائم را دارند و یا مشکوک به کرونا هستند، تست انجام نمی‌شود.

حکیم‌پور ادامه داد: همین امر باعث شده که آمار دقیقی از تعداد مبتلایان به بیماری کرونا نداشته باشیم و چه بسا بسیاری از افراد به کرونا مبتلا شده باشند ولی چون حال آنها وخیم نیست و تستی نیز از آنان گرفته نمی‌شود در آمار مبتلایان قرار نمی‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه مواد ضد عفونی کننده و ماسک هیچ گونه کمبودی نداریم و ماسک کافی موجود است البته قیمت کمی بالاست که  برای رفع این مشکل هم با یک واحد تولیدی در اصفهان قرارداد بستیم تا بتوانیم ماسک را با قیمت مناسب‌تر در اختیار مردم و ادارات بگذاریم.

فرماندار شهرستان فیروزه اضافه کرد: بخشی از این محموله ماسک وارد شهرستان شده و قیمت آن نیز ۳۳ درصد کمتر از ماسک‌های موجود در بازار است که این ماسک‌ها در ادارات و مراکز بهداشتی عرضه خواهند شد.

گفتنی‌ است بر طبق به روزترین آمار منتشر شده، تعداد کل مبتلایان  قطعی در شهرستان فیروزه از ابتدای شیوع تا کنون ۱۰۹ نفر اعلام شده‌ است و ۱۰ نفر نیز در شهرستان فیروزه بر اثر ابتلا به بیماری کرونا و یا مشکوک به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد، سه نفر با تست قطعی کرونا و هفت نفر نیز مشکوک به بیماری کرونا بوده‌اند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.