معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامت و بهداشت شهروندان خرید و ذبح دام به صورت غیرحضوری می‌باشد واز هرگونه عرضه و ذبح دام در سطح شهر جلوگیری می گردد.

پرهیز از عرضه و ذبح دام در سطح شهر مشهد/انجام سنت حسنه قربانی به صورت غیر حضوری

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد مهدی یعقوبی در خصوص نظارت‌های بهداشتی در عید قربان گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و به منظور جلوگیری از تجمع، رفت و آمدهای درون شهری و مخاطرات موجود و همچنین دستورالعمل ابلاغی ستاد کرونا استان، هر گونه عرضه و ذبح دام در سطح شهر ممنوع است.
 وی افزود: باتوجه به هماهنگی‌های انجام شده توسط اداره کل دامپزشکی و کشتارگاه صنعتی مشهد شهروندان می‌توانند دام (قربانی)  مورد نظر خود را به صورت تلفنی با شماره تلفن های 33801392-3 و 3-33554330 و یا به صورت اینترنتی به آدرسwww.mashadmeat.ir  از موسسه صنعتی گوشت مشهد سفارش دهند.
معاون شهردار مشهد با اشاره به اینکه بنا بر اعلام کشتارگاه صنعتی مشهد، ذبح دام و تحویل آن درب منازل شهروندان رایگان و با نظارت اداره دامپزشکی انجام می شود، تاکید کرد: تمامی مراحل ذبح دام و تحویل آن به شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و نیازی به حضور افراد در کشتارگاه نیست
وی تصریح کرد: لاشه قربانی پس از طی مراحل بهداشتی لازم توسط خودروهای یخچال دار مخصوص حمل گوشت کشتارگاه صنعتی مشهد، تحت نظارت سازمان دامپزشکی درب منزل تحویل خواهد شد.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد اعلام کرد: ضمن ممانعت از فروش دام در سطح شهر توسط اکیپهای گشتی مشترک شهرداری و دامپزشکی چنانچه تخلفی مبنی بر ذبح دام در سطح شهر صورت پذیرد لاشه به مراکز صنعتی گوشت تحویل داده می‌شود و پس از ۲۴ ساعت طی شدن مراحل بهداشتی به صاحب آن بازگردانده می‌شود.
 یعقوبی گفت: به منظور اطلاع رسانی شهروندان، موضوعات و پیامهای بهداشتی با محوریت جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو و ویروس کرونا، به وسیله ۶۰۰ آویز ستونی و  21 عدد بیلبورد در سطح شهر اکران می‌شود، همچنین ۹۵ اکیپ و ۲۲۰ نیروی انضباط شهری به همراه دامپزشک در روز عید قربان گشت زنی خواهند داشت.
 وی افزود: شهروندان عزیز می توانند ضمن رعایت موارد بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و تب کریمه کنگو، هر گونه عرضه یا ذبح دام در سطح معابر را به سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ اطلاع رسانی نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.