رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان‌های خراسان گفت: از دیدگاه حضرت علی (ع) ، ولایت پذیری مردم و مسئولان و عمل متعهدانه و براساس تکلیف ازسوی متولیان امور رمز موفقیت جامعه در شرایط تحریم و مواجهه با فشارهای دشمن است .

 ولایت پذیری و عمل متعهدانه به وظایف رمز پیروزی برتحریم های دشمن

حجت الاسلام اکبر فرجام  در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: دوره چهارساله امامت حضرت علی (ع) الگو و مدل  ارزنده ای  برای اجرای حکومت اسلامی در جامعه بویژه در شرایطی نظیر مواجهه با تحریم و فشارهای دشمن است.

وی تصریح کرد: امیر المومنین (ع) در طول چهار سال حکومت با تحریم ها و جنگ های عمده ای ازجمله جمل، صفین و نهروان از  سوی دشمنان مواجه شدند که به طور طبیعی این موارد مشکلات و آسیب هایی  را در مسیر اجرای حکومت برای این حضرت در جامعه ایجاد کرده بود ، از این رو  در  نهج البلاغه که سند محکمی از سیره ورفتار عملی حضرت علی (ع) است  به طور شفاف و صریح  راه برون رفت از این دشواری و سختی های بیان شده است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان‌های خراسان افزود: حضرت علی (ع) مهمترین عامل موفقیت جامعه اسلامی در شرایط تحریم و تهاجم دشمن را مقاومت، ایستادگی برآرمان ها  ، صبر و پرهیز از سستی و تنبلی مسئولان و مردم عنوان کرده و از  حفظ انسجام و وحدت نیروهای داخلی به عنوان عامل بعدی برای پیروزی بر دشمن یاد  می کنند به طوری که امیر المومنین (ع) خطاب به نیروهای لشکر اسلام  می فرمایند که به زودی می بینم که دشمن بر شما مسلط خواهد شد زیرا آنها در باطل خود اجتماع دارند اما شما در جبهه حق تفرقه دارید .

حجت الاسلام فرجام تصریح کرد:  سومین عامل غلبه بر دشمن در شرایط تحریم و فشار از نگاه امام اول شیعیان ، حفظ ساختارها و جایگاه ها در جامعه است  از این رو امت موظف به پیروی از امام و رهبری در هر شرایطی است و هرگونه تمرد ، نافرمانی ، خیانت و همراهی با دشمن که از سوی مسئولان داخلی صورت بگیرد باعث ناکامی و عدم موفقیت جامعه اسلامی خواهد شد.

وی افزود: یکی از موارد مهم دیگری که در نهج البلاغه و در زمینه پیروزی بر دشمن در شرایط تحریم ، حضرت علی (ع) به آن اشاره دارند رعایت حقوق امام و رهبری در قبال جامعه  و همچنین رعایت  حقوق مردم در برابر  امام و رهبری جامعه است ،  از این رو راه غلبه بر توطئه های دشمن از جمله  تحریم از دیدگاه امیرالمومنین این است  که دولت مردان ، مسئولان و متولیان امور به وظایف خودشان در برابر مردم عمل کرده و نرم خو و دلسوز باشند و در حل مشکلات از همه توان و منابع استفاده کنند   و از آنچه مردم را نسبت به نظام بد بین می کند نظیر مشکلات اقتصادی، اختلافات و دزدی از بیت المال پرهیز و متعهدانه به وظایفشان عمل کنند.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان‌های خراسان افزود: از طرفی طبق سخنان امیرالمومنین مردم نیز وظیفه ای در برابر حکومت دارند و آن اینکه پشتیبان نظام باشند زیرا اگر مردم دچار سستی شوند   مسیر نفوذ و رخنه دشمن را باز خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بر طبل اختلاف کوبیدن با هر بهانه‌ای چه مذهبی و چه قومیتی خیانت به اسلام است،تصریح کرد: ولایت پذیری از سوی مردم و عمل متعهدانه و براساس تکلیف ازسوی متولیان امور رمز موفقیت جامعه در شرایط تحریم و مواجهه با فشارهای دشمن از نگاه حضرت علی (ع) است .  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.