خراسان شمالی- مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: طی چهار ماهه امسال محمد، علی، امیرعلی ،آریا و ابوالفضل بیشترین فراوانی را در نامگذاری نوزادان داشته اند.

علی بیشترین فراوانی نام در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی ثبت احوال خراسان شمالی، علی زاهدی نیا اظهار داشت: ۱۴۶ هزار و ۲۰۷ نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک علی و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده که این رقم شامل ۳۰ درصداز جمعیت مردان تا پایان چهارماهه امسال است.

وی با بیان اینکه نام مبارک علی و ترکیبات آن در سال گذشته با فراوانی ۷۴۷ مورد بود، افزود: چهار ماهه امسال چهار هزار و ۹۲۸ واقعه ولادت در خراسان شمالی به ثبت رسیده که ۶۶ نفر از این تعداد با نام مبارک علی و ۱۳۷ نفر نیز با ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

زاهدی نیا یادآور شد: در چهار ماهه امسال محمد، علی،امیرعلی،آریا و ابوالفضل است که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه های دینی است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی عنوان کرد: براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در خراسان شمالی، ۴۹۳ هزار و ۸۱ نفر از جمعیت استان را مردان و ۴۸۸ هزار و ۳۳۴ نفر را زنان تشکیل می دهند.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت کل خراسان شمالی تا پایان چهار ماهه سال، ۹۸۱هزار و ۴۱۵ نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.