خدیجه روزبهانی، همسرِ شهید محمود صارمی، او را خبرنگاری مسئولیت‌پذیر و انسانی ساده معرفی کرد که من هیچگاه دروغ نمی‌گفت.

اخلاق و رفتار شهید محمود صارمی از زبان همسر و فرزندش

قدس آنلاین: خدیجه روزبهانی، همسر محمود صارمی، درباره این خبرنگار شهید گفت: «شهید صارمی انسان بسیار ساده‌ای بودند. من در تمام مدت دروغی از ایشان نشنیدم. همانطور که می‌دانید خود ما هم در حرفه خبرنگاری، به پرهیز از دروغ و حفظ ارزش‌ها تاکید می‌کنیم، این موضوع در رفتار شهید صارمی هم بسیار هویدا بود.»

وی افزود: «از ویژگی‌های دیگر شهید صارمی می‌توان به مسئولیت پذیری ایشان اشاره کرد. طوری که ۲ سال آخر خدمتش را در مزار شریف گذراند و به گونه‌ای با مردم آنجا عجین شده بود که آن‌ها گمان می‌کردند عضوی از خانواده شان است. او می‌توانست به دلیل کسالت و... به افغانستان نرود، اما حس مسئولیت پذیری‌اش مانع از این تصمیم می‌شد.»

روزبهانی اظهار کرد: «شهید صارمی برای پرداختن به مشکلات مردم مزار شریف در آنجا ماند و در نهایت خیلی ناجوانمردانه به شهادت رسید.»

این بانوی خبرنگار در توصیف حرفه خبرنگاری گفت: «کسی که وارد عرصه خبر می‌شود می‌داند که با مشکلات بسیاری روبه رو خواهد شد. گاها با در بسته مواجه می‌شود، در بسیاری از مواقع، چه از لحاظ امنیت شغلی و چه سلامتی بدنی به خطر می‌افتد، اما باز هم زبان حق گوی او آرام نمی‌ماند و آنچه که می‌بیند را با صداقت و صحت کامل منعکس می‌کند.»

سینا صارمی، فرزند شهید محمود صارمی هم گفت: «من ۴ سال و نیم داشتم که پدرم شهید شد. با اینکه خیلی کم سن بودم، اما همیشه جای خالی اش را حس می‌کردم.»

وی درباره خاطره‌ای از پدرش اظهار کرد: «یک بار به همراه پدر و مادرم به پارک رفته بودیم، یادم می‌آید نزدیک بود که من زمین بخورم، پدرم آمد مرا نگه دارد که خودش زمین خورد، آن لحظه خیلی ناراحت شدم.»

صارمی با بیان اینکه خبرنگاری کار سختی است، گفت: «هیچوقت نخواستم خبرنگار شوم، زیرا خبرنگار بودن مستلزم داشتن صبر و حوصله و پیگیری بسیار است و شاید من آن صبر و حوصله را ندارم. خبرنگاران در خیلی از جاها به بن بست می‌خورند و متاسفانه در ایران، در بیشتر مواقع رفتار درستی با خبرنگار ندارند.»

وی در پاسخ به اینکه چند درصد از خبرنگاران را همانند پدرتان شجاع می‌بینید بیان کرد: «خیلی ازخبرنگاران را دیده ام که با جان و دل کار می‌کنند. مادر خودم و تعدادی دیگر با شجاعت به مسائل ورود می‌کنند و می‌جنگند. من هم این شجاعت را تا حدودی در کار و زندگی ام دارم، اما هیچوقت نخواستم که یک خبرنگار باشم.»

شهید محمود صارمی در ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ توسط طالبان به شهادت رسید و در سالگرد او، این روز را به نام روز خبرنگار، نامگذاری کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.