خراسان شمالی- در سفر شهرستانی استاندار خراسان شمالی به شهرستان راز و جرگلان، محمدعلی شجاعی برای توسعه این شهرستان در حوزه های مختلف دستورات مختلفی را صادر کرد.

شهرستان راز و جرگلان لباس توسعه می پوشد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استان خراسان شمالی، در نشست بررسی و پیگیری مشکلات اقتصادی و عمرانی شهرستان راز و جرگلان، شجاعی با اعلام اینکه تعداد دانشجوهای شهرستان راز و جرگلان ۹۵ نفر هستند، تصریح کرد: اگر تمامی این دانشجویان بومی شهرستان باشند به نسبت جمعیت به ازای هر ۶۲۱ نفر یک دانشجو داریم که این نسبت در استان به ازای هر ۲۵ نفر یک دانشجو است و این بدان معناست که فرزندان و خانواده های این شهرستان با دنشگاه غریبه هستند که فاجعه است و اگر توجه نکنیم راه را بیراهه می رویم.

وی افزود: یک پنجم بیسوادان استان مربوط به شهرستان راز و جرگلان است که در گام نخست برای رفع محرومیت های این منطقه باید حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی شهرستان تقویت شود.

شجاعی  با بیان اینکه در راز و جرگلان حرف از شهر می زنیم اما تا کنون هیچگونه از مولفه های شهری را ایجاد نشده است، دستور داد بسته های سرمایه گذاری برای این شهرستان شناسایی و معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تا کنون بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال در استان برای افزایش تعداد BTS و فیبر نوری هزینه شده است، خاطر نشان کرد: برای تکمیل ۷۰ کیلومتر فیبر نوری شهرستان راز و جرگلان جلسات استانی تشکیل می شود و بنده این موضوع را از سطح ملی نیز پیگیری می کنم و به زودی این موضوع جمع بندی می شود.

وی مطرح کرد: از ۷۲ روستا در شهرستان راز و جرگلان ۶۳ روستا تحت پوشش آب شرب هستند که ۱۵ روستا با تانکر آبرسانی می شود بر این اساس برای این شهرستان در حوزه آب شرب باید سهم ویژه دیده شود.

شجاعی خبر داد: در حوزه آب شرب طی نشستی که در سطح ملی داشتم مقرر شد با انعقاد تفاهم نامه ای یکساله با هزینه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب مجتمع های آبرسانی روستایی مشکل این بخش حل شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.